Sökning: "Paula Wiktorell"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Paula Wiktorell.

  1. 1. Ordförrådsinterventioner för elever med språkstörning i högstadieåldern – en systematisk litteratur studie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Paula Wiktorell; [2018]
    Nyckelord :högstadiet; intervention ordförråd; språkstörning; 13-16 år;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractWiktorell, Paula (2018). Ordförrådsinterventioner för elever med språkstörning i högstadieåldern – en systematisk litteraturstudie. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Återkommande kartläggning av elevers läs- och skrivförmåga - Hur en systematisk kunskapsuppföljning används i en kommun

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Paula Wiktorell; [2016-07-06]
    Nyckelord :programteori; systematisk kunskapsuppföljning; kartläggning; ; läs- och skrivförmåga; läs- och skrivsvårigheter;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Syftet med denna studie har varit att undersöka och utvärdera en kommuns användande av en årligt återkommande kunskapsprövning när det gäller elevers kunskaper i läsning och skrivande. Denna systematiska kunskapsuppföljning omfattar alla grundskolans årskurser och inkluderar förutom läsning även matematik och engelska. LÄS MER

  3. 3. Elevers svårigheter och missuppfattningar i aritmetik i åk

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Paula Wiktorell; [2012-11-22]
    Nyckelord :matematik; matematiksvårigheter; aritmetik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka elevernas strategier samt eventuella svårigheter och missuppfattningar med avseende på aritmetikkunskaper i åk 7 på en högstadieskola. Teoretisk referensram: Studien tar sin utgångspunkt i det postpositivistiska paradigmet och har både en kvantitativ med lösningsfrekvenser och en kvalitativ del med innehållsanalys. LÄS MER

  4. 4. Med eller utan matematikbok : En jämförelse av två skolors resultat på det nationella provet i matematik

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Paula Wiktorell; [2008]
    Nyckelord :matematikundervisning; läromedelslös undervisning; undervisning med läromedel; kompetenser;

    Sammanfattning : I denna studie har två skolor undersökts, två klasser i år 5 i vardera skolan, och deras arbete i matematik. Den ena skolan arbetar mer traditionellt med utgångspunkt i matematikboken och den andra skolan arbetar helt utan matematikbok. LÄS MER