Sökning: "Phygital Retail"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Phygital Retail.
1. Digital Transformation in the Fast Fashion Industry: How do Consumers Perceive Phygital Retail?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The fashion industry has witnessed significant digital transformation, leading to the emergence of phygital retail that seamlessly integrates physical and digital experiences. This study explores the impact of phygital store design on customer-based brand equity in the fast fashion sector, focusing on the drivers and barriers that shape customer perceptions of phygital retail. LÄS MER
2. Den digitaliserade butiken : En studie av detaljhandelns digitala omställning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ur tanken att det måste vara svårt för butiker att överleva och konkurrera med en rådande pandemi samt konkurrerande e-handel växte idén till grund för denna studie. Syftet med studien är att förklara hur ett antal små verksamheter inom handel har innoverat och digitaliserat delar av alternativt hela deras affärsmodell och bedriver digifysisk handel. LÄS MER
3. Can real time data be used as an effective input for lighting control to influence human behaviour in a physical space against the backdrop of the global shift toward an experience economy?
Magister-uppsats, KTH/LjusdesignSammanfattning : The use of real time data as an input for lighting control is an emerging element for designers to implement into lighting schemes but does it add any value or have the ability to influence human behaviour? The recent development in technological capabilities, the demand within the emerging experience economy and the hybridisation of digital and physical realms make this a current and relevant investigation. This study aims to understand the relationship between light and behaviour and the potential of real time data to enhance it by initiating and curating lighting effect in a physical space. LÄS MER
4. The Pop(up)ular Brand Experience
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : It seems that online retail is erasing the presence of physical stores, referred to as the retail apocalypse. Consumers’ desire to experience brands is increasing whilst sensory experiences in the online retail environment are limited. LÄS MER
5. Det fygitala intåget : En kvalitativ studie om hur olika företag i klädbranschen kan implementera fygital i sitt arbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Examensarbete, Programmet för Inredning- och butikskommunikation, Ekonomihögskolan Kalmar, Linnéuniveristetet. 2FE77E. VT19. LÄS MER