Sökning: "Point of purchase"

Visar resultat 1 - 5 av 269 uppsatser innehållade orden Point of purchase.

  1. 1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  2. 2. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER

  3. 3. Framtagning av testrigg för att testa regnerosion på vindturbinblad

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Nils Arvidsson Lindbäck; David Johansson; [2023]
    Nyckelord :leading edge erosion; test rig; wind turbine blades; wind power; kanterosion; testrigg; turbinblad; vindkraftverk;

    Sammanfattning : Bakgrunden till projektet är problem med kanterosion av turbinblad inom vindkraftverks- industrin. Det är ett fenomen som uppstår när turbinblad roterar i höga hastigheter och träffar partiklar, främst vattendroppar i regn. LÄS MER

  4. 4. Totalentreprenader ur konsultens synvinkel inom järnvägsbranschen - Hur fungerar arbetet i en totalentreprenad i praktiken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Matilda Rönkkö; Elin Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Järnväg; Totalentreprenader; Konsult; Innovation; Samarbete; Kommunikation. Railway; Design-Build Contract; Consultant; Cooperation; Communication.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In design-build contracts the contractor purchase the consultant and is therefore responsible for both design and execution. To increase productivity and innovation in railway projects Trafikverket, Swedish Transport Administration, increased the number of design-build contracts between 2012 to 2018. LÄS MER

  5. 5. Exploring Environmentally Sustainable Last-Mile Deliveries in Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Emelie Ehrensvärd; Clara Wilhelmsson; [2023]
    Nyckelord :Last-mile delivery; E-retailer; Sustainable last-mile delivery; Environmentally sustainable last-mile delivery; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Last-mile delivery is the part of the e-commerce supply chain that is the least efficient in terms of cost, time, and environmental impact. As e-commerce is expected to keep growing, this puts pressure on last-mile deliveries to reduce their environmental impact if Sweden is to reach its environmental goals for 2045. LÄS MER