Sökning: "Pop Shop"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Pop Shop.
1. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER
2. The Pop Shop : En del av Keith Harings konst
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet affären Pop Shop och dess relation till grundaren och konstnären Keith Harings konstnärskap. Studiens syfte är att öka förståelsen för samspelet mellan subkultur, konst och kommers/mode utifrån exemplet Keith Harings butik Pop Shop. LÄS MER
3. Webbutik Second Hand Shop
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologiSammanfattning : Den här rapporten beskriver det självständiga arbetet med att skapa en webbutik för en second hand butik där klädesplagg visas upp till försäljning. Projektets syfte är att författaren tillsammans med handledaren på den webbaserade tidskriften Illegal Ground ska utveckla en webbplats som lätt kan administreras från ett administratörsgränssnitt samt att vara lätt tillgängligt för kunden/besökaren. LÄS MER
4. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER
5. Det bästa av två världar : En kvalitativ studie om förhållandet mellan upplevelser och relationer i en pop-up butik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka och analysera pop-up butiker för att kunna bidra med en ökad kunskap kring detta nya fenomen. Vårt främsta syfte är att undersöka hur företagets behov av att skapa relationer och kundens önskningar om att få en upplevelse möts i kontexten av en pop-up. LÄS MER