Sökning: "Security Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Security Branding.

  1. 1. Constructing Heroes and Villains : Identifying Narratives in the Ukrainian Defence’s Social Media Presence

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lydia Holmén; [2023]
    Nyckelord :digital diplomacy; nation branding; security branding; narrative; security narrative;

    Sammanfattning : This paper examines the narratives that Ukraine is telling through their official Defence of Ukraine account on X, and what the implications of those narratives are. At the time of this study, a conflict is taking place in Ukraine after the invasion of Russia on Ukrainian territory. LÄS MER

  2. 2. Gaining Social Power In a Time of Conflict : A case study on how the two superpowers China and the US are using security branding on Twitter to gain social power during an ongoing war.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emil Karlsson; Linda Wilsson; [2023]
    Nyckelord :Security Branding; Generic Frames; Digital Diplomacy; International Relations; Soft Power; Social Power; Superpower Rivalry; Twitter;

    Sammanfattning : How are the two superpowers of the world using Twitter as a platform for gathering global support for their policies when tweeting about an ongoing international conflict? That is the question that is answered in this thesis through a small-N case study. A mixed-method content analysis, based on security branding and generic framing, was applied to the data to determine how security branding is used by the actors to acquire social power. LÄS MER

  3. 3. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Besterman; [2023]
    Nyckelord :Visual external communication; Bank; Crisis period; Crisis communication; Inflation; Mortgage; Brand; Interview; Visuell extern kommunikation; Bank; Krisperiod; Kriskommunikation; Inflation; Bolån; Varumärke; Intervju;

    Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER

  4. 4. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER

  5. 5. Reclaiming the city by bike : A study about urban development in the city of Bogotá

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Socialantropologiska institutionen

    Författare :Vanessa Remolina; [2022]
    Nyckelord :Planning for inclusiveness; Place branding; Planning in the global south; Cycling Capital; Bogotá;

    Sammanfattning : This study looks at the capital of Colombia, Bogotá’s mobility department, and how this institution is using the bicycle as a tool to brand the city. Bogotá has had a remarkable increase in bicycle ridership for several years, this duo to the city's implementation of bicycle lanes and politicians that have incorporated planning that favors this transport method. LÄS MER