Sökning: "Swedish Ministry of Foreign Affairs"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden Swedish Ministry of Foreign Affairs.

  1. 11. Det exportindustriella komplexet : en idéanalys av den svenska krigsmaterielexporten som spänningsförhållande mellan regeringens intressen och övertygelser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Hedvig Pettersson; [2018]
    Nyckelord :Human rights; democracy; export of warfare material; warfare material industry; defence policy; security policy; foreign policy; circumstance of tension; Mänskliga rättigheter; demokrati; krigsmaterielexport; krigsmaterielindustri; försvarspolitik; säkerhetspolitik; utrikespolitik; spänningsförhållande; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyse the circumstance of tension within the social-democratic Swedish government regarding the Swedish arms trade. The main analysed material consist of six official state documents, three state writings, two government bills and one state information sheet. LÄS MER

  2. 12. Global Partnerships for Sustainable Development - a case study of the Global Deal for Decent Work and Inclusive Growth

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Susanna Palling Huusko; [2018]
    Nyckelord :2030 Agenda; sustainable development goals; partnership; the Global Deal; decent work and economic growth; global governance; international development cooperation; sustainable development;

    Sammanfattning : This thesis discusses global partnerships for sustainable development. Global partnerships have come to be considered as key tools for the implementation of certain international sustainable development goals and there is a growing literature on the subject. LÄS MER

  3. 13. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Lidin; Emma Mattisson; [2017]
    Nyckelord :Offentlig diplomati; varumärkesarbete; autokommunikation; mjuk makt; varumärkesambassadörer; inhemska dimensionen; diskursanalys; svenska Utrikesdepartementet new public diplomacy; nation branding; soft power; auto-communication; brand ambassadorship; domestic dimension; discourse analysis; Swedish Ministry of Foreign Affairs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER

  4. 14. Gender mainstreaming i sociala trygghetssystem : Sveriges internationella utvecklingsbistånd i Afrika, söder om Sahara

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Charles Jeganeh; Antonio Bracamonte; [2017]
    Nyckelord :Social Protection Systems; Gender Mainstreaming; Gender Equality; Social Cash Transfers; Feminism; International Aid; Foreign Aid; SIDA; Ministry of Foreign Affairs; UNICEF; Empowerment; Extreme Poverty; Public Administration.; Sociala trygghetssystem; gender mainstreaming; jämställdhet; sociala kontantöverföringar; feminism; internationellt bistånd; Sida; Utrikesdepartementet; UNICEF; empowerment; extrem fattigdom; offentlig förvaltning.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie om internationellt utvecklingsbistånd undersöker effekterna av gender mainstreaming i sociala trygghetssystem i Afrika, söder om Sahara, med särskilt fokus på jämställdhet, kvinnors empowerment och biståndets effekter på familjeförhållanden. Studien lyfter fram en historisk bakgrund av gender mainstreaming i politiken, men även dagens internationella engagemang för att bekämpa den extrema fattigdomen. LÄS MER

  5. 15. Are you Closing your Borders? A study on the impact of the migration crisis on the work with promoting the image and interests of Sweden abroad

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexandra Olofsson; [2016]
    Nyckelord :nation branding; public diplomacy; migration crisis; refugee crisis; Brand Sweden; the Image of Sweden; the Ministry for Foreign Affairs; the Swedish Institute; strategic public relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : The Image of Sweden abroad usually comes with positive connotations. Some of Sweden’s perceived strengths, e.g. being open, authentic, caring, and innovative, are represented in the Strategy for the Image of Sweden (2013). LÄS MER