Sökning: "anselmsson"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet anselmsson.

  1. 11. Brand-extension och effekter på varumärkeskapitalet -

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Svensson; Mattias Sävenstrand; Henric Persson; [2006]
    Nyckelord :Brand-extension; Varumärkeskapital; Price Premium; Overall Brand Equity; Dagligvaruhandeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens huvudsakliga syfte är att öka förståelsen för hur varumärkeskapitalets dimensioner påverkas av en nedåtgående vertikal brand-extension. Med en kvantitativ metod och en experimentell undersökning, med 440 svarande studenter, har vi belyst området. LÄS MER

  2. 12. Den narkotikapolitiska debatten - En kritisk granskning av de politiska & rättsliga normernas inverkan på individen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Josefin Anselmsson; Anne Munch; [2006]
    Nyckelord :narkotikapolitik; missbruk; kontrollpolitik; vård; narkotika; Social and welfare law; Socialrätt; Social problems and welfare; national insurance; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar Sveriges narkotikapolitik, och då i förlängningen dess inverkan på individen, i form av missbrukaren. Syftet med föreliggande studie är att spegla individperspektivet i den aktuella narkotikapolitiska debatten, för att se hur missbrukarens position i samhället kan tänkas se ut framöver. LÄS MER

  3. 13. Företags och konsumenters motiv och förväntningar kring att engagera sig i lojalitetsprogram

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Börsbo; Sara Lindskog; [2002]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundklubbar; MQ; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel:Företags och konsumenters motiv och förväntningar kring att engagera sig i lojalitetsprogram. Författare :Malin Börsbo och Sara Lindskog Handledare: Johan Anselmsson Problem: I litteraturen kring relationsmarknadsföring och lojalitetsprogram, eller kundklubbar som det också kallas, är företagsperspektivet idag det dominerande. LÄS MER