Sökning: "appropriation"

Visar resultat 6 - 10 av 259 uppsatser innehållade ordet appropriation.

  1. 6. Interpretatio Romana : En analys av De Bello Gallico och Germania

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Antikens kultur och samhällsliv

    Författare :Filip Palmgren; [2023]
    Nyckelord :Interpretatio romana; Germania; De Bello Gallico; Ethnography; Rome; Interpretatio romana; De Bello Gallico; Germania; Etnografi; Rom;

    Sammanfattning : Uppsatsen utforskar användandet av interpretatio romana i de romerska verken De Bello Gallico och Germania. Genom olika exempel diskuterar studien också huruvida begreppet även kan appliceras på andra aspekter inom det romerska samhället utöver religion. LÄS MER

  2. 7. An anthem for Europe: Comparing historical appropriations of Beethoven's Ode to Joy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Dominic Tscherny; [2023]
    Nyckelord :Beethoven’s Ninth Symphony; political appropriation of music; Žižek’s empty container; historical narrative; political symbolism; European Studies; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Since its composition two centuries ago in 1824, Beethoven’s Ninth Symphony (Ode to Joy) has been heralded the world over not only as a great work of art, but also as a symbol of political importance. In Germany, it was lionised as the embodiment of a national spirit, first during the Franco-Prussian war, then as a prize of the Nazi repertoire; in Rhodesia, it became the national anthem of a far-right white ethno-state, while on the far-left, it occupied a rare position of Western revolutionary music in China. LÄS MER

  3. 8. Språkutveckling i förskolans utomhusmiljö : En intervjustudie om förskollärares syn på barns möjligheter till språkutveckling i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Therese Wejshult; Josephine Fagrell; [2023]
    Nyckelord :Children s opportunities; environments; language development; outdoor environment; preschool learning; Barns möjligheter; förskola; lärmiljöer. språkutveckling; utomhusmiljö.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur förskollärare ser på barnens möjligheter till språkutveckling i förskolans utomhusmiljö, samt vilka arbetssätt de använder sig av för att främja barnens språk. För att uppfylla detta syfte valdes semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER

  4. 9. Fashioning the Art Gallery : Illusion, Commodity and Death in Martin Margiela at Lafayette Anticipations; A Digital Study of Interdisciplinary Artistic Practices

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Jacob Varnauskas; [2023]
    Nyckelord :Martin Margiela; Lafayette Anticipations; Exhibition Studies; Performance Studies; Walter Benjamin; Nicolas Bourriaud; Contemporary Art; Visual Art; Interdisciplinary Art; Fashion Theory; Creative Practice; Artistic Practice; Digital Art History; Art History; Postproduction; Commodifying the Body; Appropriation of Forms; Ready-made; Pop Art; Dadaism; Memento Mori; Vanitas;

    Sammanfattning : A study of the shift within the practice of Martin Margiela's creative practice based on his solo exhibition at Lafayette Anticipations from Oct. 20 to Jan. 2 2022 in Paris, France. LÄS MER

  5. 10. "Då kan du klä ut dig till en ytspänning" - Reflektionens potential för kompetensutveckling och ökad kvalitet i förskolan : En kvalitativ studie om hur diskursiva praktiker möjliggör kompetensutveckling i individuella reflektioner och i gemensamma arbetslagsreflektioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Elsa Bergkvist; [2023]
    Nyckelord :Collaborative reflection; Competence development; Individual reflection; Pre-school; Förskola; Gemensam reflektion; Individuell reflektion; Kompetensutveckling.;

    Sammanfattning : Preschool workteams, must continuously and systematically monitor children's development and evaluate the opportunities the education offers for children to develop and learn in accordance with the curriculum. This qualitative study deals with reflection from a socio-cultural perspective where differences between individual reflection and collective workteam reflection are examined in relation to the preschool's work with quality and operational development. LÄS MER