Sökning: "attityder till företagande"
Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden attityder till företagande.
1. Äldre medarbetare : En kvalitativ studie om ledarens syn på äldre medarbetare och ledarskapsstrategi för att bibehålla motivation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problematisering: En del av ledarskapets svåraste uppdrag är att bibehålla motivation och prestation bland medarbetare. Medarbetare som presterar genererar en framgångsrik organisation. Motivationen till att fortsätta prestera tenderar att förändras och avta med åldern. LÄS MER
2. Kvinnor i karriären i Kriminalvården : En studie om kvinnors karriärmöjligheter på en svensk klass 1-anstalt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Studien Kvinnor i karriären i Kriminalvården har sin utgångspunkt i begreppet jämställdhet. Svenska Kriminalvården är en statlig myndighet och måste, precis som alla som verkar inom svensk arbetsmarknad, se till att lagar och regler efterföljs. LÄS MER
3. Att hantera en VUCA- värld: Är byggbranschen agil? : En kvalitativ fallstudie om arbetssätt och ledarskap på tre ledningsnivåer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Att hantera en VUCA-värld: Är byggbranschen agil? En kvalitativ fallstudie om arbetssätt och ledarskap på tre ledningsnivåer. Bakgrund: I takt med att världen drabbas av fler snabba förändringar, högre osäkerhet, mer komplexitet och tvetydighet, har termen VUCA blivit allt vanligare. LÄS MER
4. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER
5. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER