Sökning: "autenticitet"
Visar resultat 36 - 40 av 357 uppsatser innehållade ordet autenticitet.
36. Striden om verkligheten : Dokumentärfilmares syn på sanning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : På senare år har dokumentärfilmsgenren hamnat i skottlinjen för en kritik som riktar sig mot sanningsrelativism och falska nyheter. Den här uppsatsen undersöker hur svenska dokumentärfilmare förhåller sig till de krav på äkthet och transparens som förväntas av dem, och i vilken mån dessa krav avspeglar sig i filmarnas arbete. LÄS MER
37. Detta helgjutna monument : Om den museala förvaltningen av Julius Kronbergs ateljé 1921-2023
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/KulturvårdSammanfattning : Denna studie söker sammanfatta och analysera ett drygt sekels samlingsförvaltning och autenticitetsbruk av sekelskifteskonstnären Julius Kronbergs ateljé, som sedan 1922 funnits som museal miljö på friluftsmuseet Skansen i Stockholm. Problemet som utgör studiens fokus kretsar kring den bevarandeproblematik som uppstått då man i samma stund velat använda och bevara en autentisk miljö som i grund och botten har tämligen dåliga bevarandeförutsättningar. LÄS MER
38. Klimatångest i terapirummet : Det trygga rummet i avskildhet och offentlighet i en global kris
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : Denna essä har som syfte att undersöka hur diagnosen klimatångest hos unga har dimensioner som kan vara svåra att möta i en klassisk vårdmiljö. Det finns frågor av etisk och existentiell natur som behöver bemötas och besvaras. Det är inte bara hos klienten som dessa uppstår utan även hos den behandlande terapeuten. LÄS MER
39. Naturvin - Producenters föreställningar om en certifiering inom Europeiska unionen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Följande studie är en induktiv kvalitativ studie baserad på semistrukturerade intervjuer. Syftet var att synliggöra europeiska naturvinsproducenters föreställningar om en certifiering av naturvin reglerad av EU. Studiens bakgrund belyser komplexiteten av begreppet naturvin samt certifieringar och deras effekt på marknaden. LÄS MER
40. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER