Sökning: "berggren sara"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden berggren sara.

  1. 6. Vägar till självständighet för elever med intellektuell funktionsnedsättning : ett samspel mellan lärare, elevassistenter och föräldrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Sara Berggren; [2022]
    Nyckelord :Autism; grundsärskola; intellektuell funktionsnedsättning; samverkan; självständighet;

    Sammanfattning : Berggren, Sara (2022). Vägar till självständighet för elever med intellektuell funktionsnedsättning - ett samspel mellan lärare, elevassisten och föräldrar. Specialpedagogprogrammet, institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. . LÄS MER

  2. 7. “När det gäller våld måste vi göra vårt jobb, med eller utan pandemi” Socialarbetares upplevelser av mäns våld mot kvinnor under Covid-19 pandemin och deras förståelse av riskfaktorer för våld och våldsutsatta kvinnors situation.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Rehnstrand; Josefine Berggren; [2021]
    Nyckelord :Intimate partner violence; Covid-19 pandemic; social worker; Risk factors; violence against women; våld i nära relationer; mäns våld mot kvinnor; coronapandemin; Covid-19 pandemin; socialarbetare; riskfaktorer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Men’s perpetration of intimate partner violence against women is a global problem that prevents social equality and contributes to severe health problems for many women, and the ongoing global covid-19 pandemic has caused an increase in violence against women. The aim of this study was therefore to explore social workers' perspectives on how the covid-19 pandemic affects women subjected to intimate partner violence, and to analyse how social workers’ experiences can contribute to an expanded understanding of risk factors for violence and how to prevent it, as well as how societal crises affects men’s violence against women. LÄS MER

  3. 8. Hur individanpassas undervisningen för de starka eleverna i matematik? En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :jenifer Fallström; Sara Berggren; [2021]
    Nyckelord :Acceleration; Berikning; Coachning och Sociokulturella perspektivet; Särskilt begåvad elev; Högpresterande elev; Differentierad undervisning;

    Sammanfattning : Enligt Skollagen (SFS 2010:800) har alla elever rätt till en likvärdig och meningsfull utbildning. Det innebär att varje elev, oavsett fallenhet eller svårighet i undervisning har rätt till vägledning och stimulans för att nå längre i sin kunskapsutveckling. LÄS MER

  4. 9. “Vi låter Sverige vara i fred” : en studie om hur Försvarsmakten bygger sitt varumärke genom reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Bjurbäck; Sandra Kjetselberg; Tilda Berggren; [2021]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; Branding; Employer Branding; Commercial; Military; National Defense; Recruitment; Content Analysis; Brand Equity; Advertisement; Svenska Försvarsmakten; Varumärkesbyggande; Employer Branding; Reklamfilm; Militär; Rekrytering; Reklam; Filmanalys; Innehållsanalys; Kommunikationsstrategi; Varumärkeskapital;

    Sammanfattning : I denna studie presenteras forskning om varumärkesbyggande genom reklamfilm. Syftet är att undersöka hur Försvarsmakten genom sina reklamfilmer arbetar med varumärkesbyggande för att rekrytera medarbetare. Efter återinförandet av värnplikten år 2017 lanserade Försvarsmakten ett flertal reklamkampanjer. LÄS MER

  5. 10. Hur individanpassas undervisningen för de starka eleverna i matematik? En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :jenifer Fallström; Sara Berggren; [2021]
    Nyckelord :Particularity Gifted Student; High-Performance Student; Differentiated Teaching; Acceleration; Enriching; Coaching and Sociocultural Perspective.; ärskilt begåvad elev; Högpresterande elev; Differentierad undervisning; Acceleration; Berikning; Coachning och Sociokulturella perspektivet;

    Sammanfattning : Enligt Skollagen (SFS 2010:800) har alla elever rätt till en likvärdig och meningsfull utbildning. Det innebär att varje elev, oavsett fallenhet eller svårighet i undervisning har rätt till vägledning och stimulans för att nå längre i sin kunskapsutveckling. LÄS MER