Sökning: "branschglidning"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet branschglidning.

  1. 1. Framtidens revisionsbransch : Hur förändras branschen i takt med samhällets utveckling?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Forss; Emma Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Big seven; non-Big seven; Framtidens revision; revisionsbranschen; branschförändringar; större revisionsbyråer; mindre revisionsbyråer;

    Sammanfattning : Dagens samhälle har påverkats avsevärt av reglering, teknologi och övriga omvärldsfaktorer. Förändringarna sker i hög hastighet vilket samtidigt skapar en osäkerhet inför framtiden för många branscher och däribland revisionsbranschen. LÄS MER

  2. 2. "Det är fruktansvärt brett att prata om kommunikatörer” : - En kvalitativ studie som beskriver hur kommunikationsyrket ser ut idag och dess framtida utmaningar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :MImmi Sjöberg; Ida Kjelledal; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; kommunikationsyrkets roll; extern legitimitet; branschglidning; definitioner.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Dagens chefer och ledningsgrupper i organisationer har insett vikten av att anställa professionella kommunikatörer, däremot anses det vara ett yrke i förändring och uttalat som en svårdefinierad och missuppfattad befattning. Med detta i åtanke blir syftet således att tillsammans med en applicering av ett externt legitimitetsperspektiv att ta reda på hur kommunikationsyrket ser ut idag och i framtiden. LÄS MER

  3. 3. Är alla medel tillåtna för att väcka uppmärksamhet? En kvalitativ studie av de etiska gränserna kring PR-bluffar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Shira Cohen; Gry Andersson Nordström; [2015]
    Nyckelord :publicity; PR-scam; strategisk kommunikation; etik; lögner; publicitet; PR-bluff; Public Relations; lies; ethics; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under 2013 skapades kampanjerna Marabou Black, Miss Skinny och DILL, som alla kom att benämnas PR-bluffar. Kampanjernas målsättning var att väcka uppmärksamhet genom vilseledande information. Huruvida dessa PR-bluffar kan anses vara etiskt godtagbara är något praktiker, PR-praktiker och reklammakare, varit oense om. LÄS MER

  4. 4. Bluff-PR är som att kissa i sängen : En kvalitativ studie om PR-konsultens syn på bluff-PR

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Nordholm; Kristina Hammar; [2014]
    Nyckelord :PR; relationer; förtroende; sociala medier; bluff-PR; professionalisering; etik;

    Sammanfattning : Denna studie grundar sig i den splittring som PR-konsulten befinner sig i, gällande de många etiska ställningstaganden som denne ställs inför. Detta i kombination med, att public relations som yrke ännu inte betraktas som en erkänd profession, gör att PR-branschen blir utsatt för intrång på dess område från övriga kommunikationsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Bankkontorens nya roll : En uppsats om att skapa kundmötesplatser med hjälp av design

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Andersson; Maria Edelsvärd; [2011]
    Nyckelord :Bank och försäkring; Den fysiska mötesplatsen; Design Management; Design strategi; Servicekvalitet; Differentiering; Kundvärde; Brand Equity; Servicescape;

    Sammanfattning : Avregleringen som skedde på mitten av åttiotalet medförde att fler aktörer etablerade sig på marknaden vilket genererade en hårdare konkurrens. En branschglidning uppstod som innebar att bank och försäkring blev ett. LÄS MER