Sökning: "charter companies"
Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden charter companies.
11. Sharing is Caring : An Examination of the Essential Facilities Doctrine and its Applicability to Big Data
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Since the internet revolution, and with the ever-growing presence of the internet in our everyday lives, being able to control as much data as possible has become an indispensable part of any business looking to succeed on digital markets. This is where Big Data has become crucial. LÄS MER
12. Leakage and Value Chain in Relation to Cruise Industry
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The Cruise Lines Association draws an optimistic scenario for cruise, and points out the fastest growing market is in Asia, where Chinese are the main force. Cruise travelling, as a new economic engine, is developing rapidly in China. However, among all the cruise terminals in China mainland, WSICT is the sole profitable port. LÄS MER
13. Resebyråer och researrangörers marknadsföring av krisdrabbade destinationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Crises are becoming increasingly common in the world and the tourism industry is undoubtedly one of the most vulnerable industries of this. When a destination is hit by a crisis, the destination's image and attractiveness are damaged. A weak, unattractive or negative image of a destination is very detrimental to the development of tourism. LÄS MER
14. Det personliga varumärket – En undersökning av varumärkeslagstiftningens kompabilitet med rätten till egendom och privatliv samt möjligheten att uppnå ett varumärkesrättsligt skydd för sin person
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Ett varumärkesrättsligt skydd är ofta något som företag arbetar hårt för att uppnå. I vissa fall kan ett varumärke anses ha ett ekonomiskt värde i sig. Den tekniska utvecklingen har medfört ett förändrat samhällsklimat där individer getts ett allt större utrymme att utrycka sig. LÄS MER
15. Idéhantering i digitala tjänsteföretag
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Att snabbt kunna anpassa sig till förändringar inom teknik, marknad, och kunders krav harblivit en allt mer viktig egenskap hos företag. Idag rör sig samhället oerhört fort. LÄS MER