Sökning: "charter companies"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden charter companies.

  1. 11. Sharing is Caring : An Examination of the Essential Facilities Doctrine and its Applicability to Big Data

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Hedda Berto; [2020]
    Nyckelord :Essential facilities; Competition; Big Data; Article 102 TFEU; Abuse; Dominance; European Union; Privacy; Consumer harm;

    Sammanfattning : Since the internet revolution, and with the ever-growing presence of the internet in our everyday lives, being able to control as much data as possible has become an indispensable part of any business looking to succeed on digital markets. This is where Big Data has become crucial. LÄS MER

  2. 12. Leakage and Value Chain in Relation to Cruise Industry

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Huimin Sun; [2019]
    Nyckelord :leakage; cruise industry;

    Sammanfattning : The Cruise Lines Association draws an optimistic scenario for cruise, and points out the fastest growing market is in Asia, where Chinese are the main force. Cruise travelling, as a new economic engine, is developing rapidly in China. However, among all the cruise terminals in China mainland, WSICT is the sole profitable port. LÄS MER

  3. 13. Resebyråer och researrangörers marknadsföring av krisdrabbade destinationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amanda Karlsson; Frida Emtängen; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; kris; resebyråer; researrangörer; destination;

    Sammanfattning : Crises are becoming increasingly common in the world and the tourism industry is undoubtedly one of the most vulnerable industries of this. When a destination is hit by a crisis, the destination's image and attractiveness are damaged. A weak, unattractive or negative image of a destination is very detrimental to the development of tourism. LÄS MER

  4. 14. Det personliga varumärket – En undersökning av varumärkeslagstiftningens kompabilitet med rätten till egendom och privatliv samt möjligheten att uppnå ett varumärkesrättsligt skydd för sin person

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Josefine Strandénius; [2019]
    Nyckelord :Civilrätt; EU-rätt; förmögenhetsrätt; immaterialrätt; mänskliga rättigheter; varumärkesrätt; Europeiska unionens stadga om de grundläggande rättigheterna; Europeiska konventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ett varumärkesrättsligt skydd är ofta något som företag arbetar hårt för att uppnå. I vissa fall kan ett varumärke anses ha ett ekonomiskt värde i sig. Den tekniska utvecklingen har medfört ett förändrat samhällsklimat där individer getts ett allt större utrymme att utrycka sig. LÄS MER

  5. 15. Idéhantering i digitala tjänsteföretag

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Marcus Arvidsson; David Lagerholm; [2018]
    Nyckelord :Innovation; idea management; service company; measurement; Innovation; idéhantering; tjänsteföretag; mätning;

    Sammanfattning : Att snabbt kunna anpassa sig till förändringar inom teknik, marknad, och kunders krav harblivit en allt mer viktig egenskap hos företag. Idag rör sig samhället oerhört fort. LÄS MER