Sökning: "churn"
Visar resultat 16 - 20 av 95 uppsatser innehållade ordet churn.
16. Faktorer som påverkar lojaliteten hos bolåneinstitutens kunder : En prediktiv modell med hjälp av maskininlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Acquiring new customers implies a certain cost for the banks, so there is a problem when new customers decide to leave the bank, shortly after the onboarding process. This thesis explores which factors, and especially what products and services, that affect the loyalty of new mortgage customers. LÄS MER
17. Customer acquisition and onboarding at an online grocery company
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : The master thesis is carried out in a collaboration with a Swedish online grocery company. The goal of the thesis is to investigate if it is possible to explain the underlying factors that affect new customers to be retained. LÄS MER
18. Churnprediktion baserat på kundens första köp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Många företag drabbas regelbundet av churn, ett tillstånd som innebär att existerande kunder slutar handla hos företaget eller använda företagets tjänster för att istället vända sig till konkurrenter. För att säkerställa lojalitet bland kunderna behöver företag därför etablera metoder för att tidigt vinna kundens tillit. LÄS MER
19. Employee Churn Prediction in Healthcare Industry using Supervised Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Given that employees are one of the most valuable assets of any organization, losing an employee has a detrimental impact on several aspects of business activities. Loss of competence, deteriorated productivity and increased hiring costs are just a small fraction of the consequences associated with high employee churn. LÄS MER
20. Predicting Customer Churn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : The focus of this project is in predicting customer churn. It is essential to consider and handle the imbalance problem, that is why this project explains the imbalance problem, states its importance and presents some methods to handle it. LÄS MER