Sökning: "classroom settings"

Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade orden classroom settings.

  1. 21. Att stå upp för sin rätt– är det värt det? : En intervjustudie med elever som har dövhet eller hörselnedsättning om self-advocacy i övergången till gymnasiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sandra Rikardsson; [2021]
    Nyckelord :Deaf hard of hearing d hh ; self-advocacy; identity; school transition; mainstream school; Dövhet hörselnedsättning d hns ; self-advocacy; identitet; övergång till gymnasiet; transition; reguljär skola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om under vilka omständigheter elever med dövhet eller hörselnedsättning (d/hns) utövar self-advocacy i övergången från högstadiet till gymnasiet. Self-advocacy innebär att individen står upp för sina behov och påverkar sin omgivning för att få likvärdiga förutsättningar till delaktighet. LÄS MER

  2. 22. Breaking down barriers : A qualitative study on willingness to communicate in EFL classrooms through perspectives from teachers in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma Nilsson; [2021]
    Nyckelord :willingness to communicate; participation; English as a foreign language; teacher perspectives; Sweden;

    Sammanfattning : This study aims at exploring (1) EFL students’ willingness to communicate (WTC) from the perspectives of some English teachers in Swedish upper secondary schools, and (2) the same teachers’ reported strategies for dealing with their students’ WTC. Six teachers from five different upper secondary schools in Sweden, who all teach English in different programs, volunteered to participate in the study. LÄS MER

  3. 23. Teacher attitudes and practices regarding the use of digital educational games for student motivation in the English language classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anncharlotte Fredriksson; Vanessa Mårtensson Ramirez; [2021]
    Nyckelord :Digital Educational Games; Gamification; GBL; Student motivation; Teacher Attitudes; Second Language Teaching.;

    Sammanfattning : The purpose of incorporating digital educational games in educational settings is to engage the students' desire to learn. The aim of the syllabus for upper secondary school, as expressed by Skolverket (2011) is to support the students for lifelong learning and in order to do so, motivation is needed. LÄS MER

  4. 24. Turn-taking in university seminars : A study of discourse management and power asymmetry in academic classroom settings

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sara Hellman; [2021]
    Nyckelord :Institutional discourse; turn-taking; power; asymmetry; classroom discourse; CA; CDA;

    Sammanfattning : The present study analyses turn-taking in spoken discourse in seminar settings of higher education. The aim of the study is two-fold, (i) to explore how teachers organize their classroom discourse in terms of turn-taking structure, discursive organization and the subject positions of teachers and students and (ii) to further explore how power asymmetry in the teacher-student relationship may be realized in institutional discourse settings such as classrooms. LÄS MER

  5. 25. How Can English Teaching Benefit from Students’ Extramural English in Secondary School 7-9?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Heba Ali; [2021]
    Nyckelord :extramural English; informal learning; meaningful and relevant learning; teaching materials; outside-of-school english; students previous knowledge; digital technologies; motivation; students perceptions; observations; triangulation method; extramural engelska; informellt lärande; meningsfullt och relevant lärande; lärandematerial; motivation; observationer; modern teknologi;

    Sammanfattning : Abstract This empirical study investigates how students in secondary school 7-9 learn the English language outside of school, in an informal setting, and how they can benefit from it in a formal setting in school. The usage of digital technology is more common nowadays amongst youngsters than it used to be before. LÄS MER