Sökning: "classroom settings"
Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade orden classroom settings.
16. Evaluating impact of table layout in classroom evacuation with crowd simulation
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : With the rise of hazardous events in classroom and school settings, the need for efficient and safe evacuation planning has never been more vital. Relying on intuition to draw conclusions, while often well intended, can do more harm than good. LÄS MER
17. Gymnasieelevers uppfattningar om skolans talsituationer i ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : I denna studie har gymnasieelevers självförtroende i relation till tal i svenskämnet undersökts med ett genusperspektiv. Syftet med studien var att öka kunskapen kring manliga och kvinnliga elevers självförtroende och självkritik i olika talsituationer i klassrummet samt att belysa och problematisera könsspecifika mönster. LÄS MER
18. Differentiated instruction in secondary education - constraint or prospect in the foreign language classroom? A literature review on teachers´perceptions
Magister-uppsats, Lunds universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Differentiated instruction is a widely known approach used in different educational settings, especially in diverse classrooms. Teachers are expected to be able to meet the need of all learners and differentiate instructional parameters such as content, process and product accordingly. LÄS MER
19. Samtal med matematiklärare och elever : Induktiv intervju med matematiklärare och elever med koncentrationssvårigheter och om dessa elevers möjligheter att utveckla god taluppfattning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Number sense is a basic concept within Mathematics. This basic knowledge is developed and often mastered in early compulsory school settings. LÄS MER
20. (The Missing) Mirrors and Windowsin the English Classroom : Representation and Diversity in Novels Used in Upper Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This essay aims to investigate representation and diversity in novels used in the English teaching inupper secondary school, and whether teachers take representation into account when choosing whatnovels to work with. A web survey was used to ask 71 teachers of English open questions regardingwhat novels they use in their teaching and why. LÄS MER