Sökning: "communication process business"

Visar resultat 1 - 5 av 852 uppsatser innehållade orden communication process business.

  1. 1. Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Eva-Lisa Blom; Victor Hildesson; [2024]
    Nyckelord :change process; communication; leadership; feedback; employee perspective; resistance to change; förändringsprocess; kommunikation; ledarskap; feedback; medarbetarperspektiv; motstånd till förändring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Eva-Lisa Blom och Victor Hildesson Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare upplever en förändringsprocess på arbetsplatsen. Med fokus på kommunikation, ledarskap och medarbetarnas möjlighet till att komma med feedback, förväntas studien ge svar på hur dessa faktorer påverkar medarbetarnas upplevelse av förändringen, och hur brister i dessa kan skapa motstånd. LÄS MER

  2. 2. Leading the Change - Digital Leaders Facilitating MNEs’ Investment Behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Patricia Jahn; Veronika Barta; [2023-07-19]
    Nyckelord :Digital investment behaviour; Digital transformation; Digitalisation; Digital leadership; Organisational change; Digital capabilities; Digital strategy;

    Sammanfattning : In our ever-changing world guided by technological advancements and data-driven disruptions, enterprises need adaptation and development strategies to stay competitive. Digital transformation (DT) has great potential to help organisations maintain their market position in these turbulent times. LÄS MER

  3. 3. DIRECT-TO-COMSUMER MODEL IN THE AUTOMOTIVE INDUSTRY The impact of transition to a direct-to consumer business model by an incumbent manufacturer on its retailers: a case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Chandraprabha Jha; [2023-02-01]
    Nyckelord :direct-to-consumer; digital transformation; automotive; retailer; retail strategy; automotive retail strategy;

    Sammanfattning : Digitalisation has enabled and shown the opportunity to car manufacturers. They are transforming themselves and a by-product of change is the transformation of their business model. Digital technologies have enabled manufacturers to connect directly with consumers. LÄS MER

  4. 4. Perceptions and Challenges of Participative Decision-Making in Hybrid Teams

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maia Larose Saldana; Berk Saatçi; [2023]
    Nyckelord :Participative decision-making; hybrid teams; challenges; trust; communication; team identification; participation; implementation; undiscussables; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis fulfills its aim by creating a theoretical framework in order to identify and analyze the perceived challenges of participative decision-making in hybrid teams, which are two concepts of growing importance. Previous research has neglected the intersection between the two, which is a shortcoming this thesis addresses by considering their challenges in conjunction. LÄS MER

  5. 5. HUR EN ORGANISATION KAN ÖKA FÖRUTSÄTTNINGARNA FÖR EN LYCKAD IMPLEMENTATION AV IT. : En kvalitativ studie om hur en offentlig verksamhet kan arbeta med att öka förutsättningarna för en lyckad implementation av IT i en förändringsprocess.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Carl-Johan Bratthall; Marcus Wahlgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Organizations are being more and more dependent on digital platforms and intranets to be as efficient as they can. Digitizing is enabling different ways to streamline operations and make them more effective. The public sector is no different. LÄS MER