Sökning: "creative method"

Visar resultat 1 - 5 av 616 uppsatser innehållade orden creative method.

  1. 1. Fyra av fem stjärnor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lukas Eriksson; Edith Lindoff; [2024-02-28]
    Nyckelord :kulturjournalistik; populärkultur; musik; musikjournalistik; musikkritik; skivrecensioner; entertainment journalism; pop culture; music; music journalism; reviews;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The purpose of this study is to explore how today's music criticism is expressed in Swedish media and whether the geographical proximity to musical acts can influence the character of the music review. To do this, we looked at different aspects such as the content, the grading and the overall tonality in reviews of records. LÄS MER

  2. 2. “Det ska heta unicorn-katt-dinosaurie tid!” : Barns delaktighet genom skapandet av sin egen bilderbok

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Cheka Diaz; Sachithra Wijewickrama; [2024]
    Nyckelord :children’s participation; democracy; preschool; storybooks; story telling; workshops;

    Sammanfattning : The usage of children’s books is a fundamental aspect within a preschool environment. Even though the content in such books are childlike, they are always written by adult authors who appropriates a child-perspective. LÄS MER

  3. 3. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  4. 4. Kom igen nu Britt-Marie, va kreativ för f-n : En studie om hur projektdeltagare motiveras i en kreativ bransch

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Karin Lindh; [2024]
    Nyckelord :project management; motivation; meaningfulness; timeframes; feedback; projektledning; motivation; meningsfullhet; tidsramar; återkoppling;

    Sammanfattning : Den här studien syftade till att utforska hur projektdeltagare som arbetar inom kommunikationsbyråer upplever att de blir motiverade. Genom en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer genomfördes sammanlagt nio intervjuer med projektdeltagare med varierande erfarenheter och ålder från olika och i vissa fall samma kommunikationsbyråer. LÄS MER

  5. 5. Kreativa lärproccesers påverkan och möjligheter i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Sanna Wattengaard; Ida Vigren; [2024]
    Nyckelord :creativity; learning processes; mathematics; engagement; primary education; teaching methods;

    Sammanfattning : In this knowledge overview the purpose was to explore the impact of the creative learning process on teaching and how creativity engages the students in mathematics. Articles were collected to answer two main questions for the knowledge review (SAG). LÄS MER