Sökning: "curriculum 2005"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden curriculum 2005.
1. “An accidental heroine” : An Investigation of Gender Representation and Gender-based Stereotypes in Swedish Digital EFL Learning Material
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The endeavour for gender equality and against gender-based patterns (stereotypes) are topics often discussed in relation to education. Correspondingly, extensive research on textbooks used in schools around the world has been conducted, some of which include the aspect of people beyond the binary. LÄS MER
2. Mellan verklighet och propaganda- En kritisk granskning av samhällskunskapsläromedels objektivitet
Master-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Objectivity is highly valued in the Swedish education system. This can in part be seen inSkolverkets own words written in the curriculum: “The education should be objective andbalanced. When values are disclosed, it should always be clear who stands for them”(Skolverket, 2022). LÄS MER
3. New Public Management och det demokratiska uppdraget - Är de förenliga?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Ever since the New Public Management (NPM) reforms have been implemented in the Swedish welfare and school system there has been multiple studies on the effect of these reforms. NPM advocates an adaption of the public sector towards to the private, using the mechanisms of the market system (Tolofari, 2005). LÄS MER
4. Stöd i lärarhandledningar för matematikundervisning med digitala lärresurser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att kartlägga hur lärarhandledningar kan stödja lärares matematikundervisningmed digitala lärresurser, samt att belysa eventuella skillnader mellan olika lärarhandledningar med avseende på detta. Tre lärarhandledningari matematik för grundskolans årskurs tre undersöks med hjälp av riktad kvalitativ innehållsanalys och de valda lärarhandledningarna jämförs mot ett teoretiskt ramverk beståendes av Davis och Krajciks (2005) principer för hur läromedel bör utformas så att de stödjer lärares undervisning. LÄS MER
5. The Impact of the Learning Environment on Students’ Motivation in Upper Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The present study sets out to explore the impact Swedish upper secondary students' present learning environments have on their motivation to learn English as a second language. More specifically, we aim to investigate student opinions on how their learning situation and their teachers’ approach to leadership and pedagogy affects their motivation in L2 English. LÄS MER