Sökning: "deputy"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade ordet deputy.

  1. 1. Undrar vem jag är på jobbet : En kvalitativ studie om fritidshemslärares och fritidspedagogers beskrivning av sitt dubbla uppdrag samt dilemman med det dubbla uppdraget

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Solmaz Jafari; Özlem Tamaddonzia; [2023]
    Nyckelord :dual assignment; after-school teacher; after-school educator; school time; fritidshemmet; fritidslärare; fritidspedagog; dubbla uppdrag; skoltid;

    Sammanfattning : The title of our essay is I wonder who I am at work. It is a qualitative study about the descriptions of leisure teachers and leisure educators of their dual mission and the dilemmas of the dual mission. The purpose of this study is to examine the dilemmas after-school teachers and after-school educators encounter in their professional role. LÄS MER

  2. 2. La politique linguistique en pratique - Les stratégies pour la langue française dans une institution européenne

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Franska

    Författare :Jörgen Magnusson; [2022]
    Nyckelord :French; European Union; European Commission; Linguistics; Français; Union européenne; politique linguistique; language policy; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This empirical study attempts to assess the use of French (and other languages) within a European institution to illustrate the following: the daily practical French used within a single directorate-general, the awareness at the directorate of how France is trying to increase the use of French especially during the French presidency 2022, and the attitude and use of French inside and outside the workplace. Despite the effect of Brexit, English has successfully been the Predominant use of language within the European institutions. LÄS MER

  3. 3. Grundskollärares upplevelse av det psykologiska kontraktet och dess inverkan på intentionen att avsluta anställningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Emma Berglund; Andrea Håkansson; [2022]
    Nyckelord :Psychological contract PCI ; Intention to quit ITQ ; Primary school teachers; Form of contract; Psykologiskt kontrakt PCI ; Intention att avsluta anställningen ITQ ; Grundskollärare; Kontraktsform;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how the psychological contract relates to the intention to quit the employment (ITQ) of professional primary school teachers. In addition to this, the purpose was to examine which form of contract in the psychological contract that most strongly predicts ITQ. LÄS MER

  4. 4. Vulnerabilitetsdiskurserna : En diskursanalys av biblioteksplaner gällande retoriken kring social exkludering, digitalt utanförskap och prioriterade grupper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Camilla Inga Akraka; Johanna Jogefält; [2022]
    Nyckelord :diskursanalys; diskurs; biblioteksplaner; utanförskap; social exkludering; folkbibliotek;

    Sammanfattning : The aim of this study is to deepen the knowledge of how the rhetoric surrounding social exclusion, digital exclusion and prioritized groups are expressed in the strategic documents, library plans, written by and for ten public libraries in Sweden. This since a necessity for the public library to think in social terms has been expressed. LÄS MER

  5. 5. Ett inkluderande fritidshem : En kvalitativ studie om organisatoriskt och pedagogiskt ansvarigas uppfattningar kring fritidshemmets inkluderingsuppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Bawer Dinc; Mohamed Madani; [2022]
    Nyckelord :Inlclusion; leisure-time center; participation; belonging; school for everyone; conditions; inkludering; fritidshem; delaktighet; tillhörighet; en skola för alla; förutsättningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken förståelse och vilka erfarenheter pedagogiskt och organisatoriskt ansvarig personal har för att skapa en inkluderande miljö för alla elever i fritidshemmet, samt att i ljuset av detta diskutera i vilken mån fritidshemmets uttryckta inkluderingsmål kan sägas uppfyllas. Detta är en kvalitativ studie där vi använt oss av semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER