Sökning: "designtheoretical"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet designtheoretical.

  1. 1. Interaktioner med nya medier i pedagogisk dokumentation : appen på framväxt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Yusuf Özbek; Linda Ström; [2014]
    Nyckelord :Pedagogical documentation; Förskoleappen; Preschool; Digital tools; Pedagogisk dokumentation; Förskoleappen; Förskola; digitala verktyg media;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study is to examine how preschool teachers make use of digital tools in correlation with pedagogical documentation. More specifically, the purpose is to interview preschool teachers about their ideas and their use of the digital tool Förskoleappen to record and document childrens learningprocesses. LÄS MER

  2. 2. Digital Humaniora Pedagogik : Digitalisering av text och konsekvenser för lärande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Marie-Louise Masreliez; [2013]
    Nyckelord :Digital humanities; Text-digitisation; Multimodal Design Theory; Digital humaniora; Text-digitalisering; Didaktisk Designteori; Designteoretiskt Multimodalt Perspektiv; Lärande;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur förutsättningar för lärande förändras genom digital humanities.Utgångspunkt för lärande hämtas ur designteoretiskt multimodalt perspektiv. Teoretiskutgångspunkt för att uppnå förståelse inom digital humanities är hermeneutisk teori. LÄS MER

  3. 3. Klassblogg : En studie av lärares användning av klassblogg i grundskolans tidigare år

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Pia Henriksson; [2013]
    Nyckelord :blog; school; designtheoretical; multimodality; blogg; skola; designteoretiskt; multimodalitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to explore the use of a blog in the classroom. This paper describes why the teacher created the blog and how the blog is used by teachers and pupils in and outside the classroom. The study also describes teachers’ thoughts regarding future use of the blog. LÄS MER