Sökning: "det kulturella nätet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden det kulturella nätet.
1. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER
2. Ett nät av kommunikation : De interna kommunikationssystemens roll för organisationskulturen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In recent years, remote work has become increasingly common, and many companies are becoming dependent on digital communication platforms to operate. This study investigates how internal communication systems in IT companies cooperate and affect its organizational culture. LÄS MER
3. Digitala ungdomar : Om utbildningens roll och kunskapsförmedling på nätet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : ”Digitala ungdomar” är en studie av interrelationen mellan ungdomar, utbildning och internet. Genom kvalitativa intervjuer och etnografiska observationer på nätet, så kallad nätnografi undersöks värdestrukturer och kamratkulturer på internet. LÄS MER
4. Tangenter ersätter pennan? : En studie av två högstadielärares användning av digitala verktyg i läs- och skrivundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två högstadielärare resonerar kring och arbetar med digitala verktyg utifrån de nya styrdokumenten. Enligt de nya riktlinjerna ifrån Skolverket ska skolan utveckla elevers digitala kompetens och inom ämnet svenska ska de arbeta både med och utan digitala verktyg i läs- och skrivundervisningen. LÄS MER
5. VEM SOM HELST KAN BLI FÖRFATTARE En kvalitativ studie om författares upplevelser av självpublicerade böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 37 Antal ord: 15135 Nyckelord: Självpublicering, författare, symboliskt kapital, gatekeeping, publicering, bokförlag, arbetsprocess, bokutgivning Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur författare upplever processen och utgivningen av självpublicerade böcker. Teori: Symboliskt kapital, litterärt produktionsfällt, gatekeeping, puplishing chain, value chain, supply chain, Customer relationship management Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Kvalitativa samtalsintervjuer med sex författare Resultat: Studien visar att bokpublicering värderas högre än nätpublicering. LÄS MER