Sökning: "digital public relations"
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden digital public relations.
1. Countering Terrorist Content Online: Removal = Success? : A Critical Discourse Analysis of the EU Regulation 2021/784
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : This thesis critically interrogates the underlying assumptions which legitimise the hard regulation of online platforms regarding terrorist content, by turning to the case of the EU Regulation 2021/784. Utilising qualitative critical discourse analysis, the study analyses how the EU's strategy against terrorist content online is discursively legitimised through the lens of Theo van Leeuwen's framework for discursive legitimisation strategies, focusing on moral and rational justifications. LÄS MER
2. Populärvetenskap mellan fakta, narrativ och desinformation : Diskursiva praktiker för ”science myth debunking” på Tiktok
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The overall aim of this study is to contribute to the understanding of how a pervasive digitalization and mediatization takes part in shaping and reshaping the relations between science and society and popular understanding of scientific epistemologies. In recent years, the prevalence of disinformation, fake news and conspiracy theories together with suggestions on how to combat this have come to characterize general discourses on knowledge, science, truth and digital media. LÄS MER
3. Känsla av sammanhang i en hybrid arbetsmodell : En kvalitativ studie om upplevelsen av den organisatoriska och sociala arbetsmiljön vid hybridarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Hybridarbete har medfört fördelar och utmaningar som arbetsgivare behöver uppmärksamma för att främja ett hälsosamt arbete. En hybrid arbetsform kan bidra med det bästa från två världar, distans- och kontorsarbete, förutsatt att arbetsgivare och arbetstagare samverkar för att utveckla nya färdigheter för att anpassa sig till det nya arbetssättet. LÄS MER
4. Seeking License to Operate in Times of Uncertainty: A discourse analysis of how a GRO communicates to obtain loyalty during a prevailing inflation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : During recent years, Swedish society has been affected by circumstances causing conditions for uncertainty. Since the beginning of 2022 the prevailing inflation has caused further implications on societal, organizational and individual levels. Due to the economic difficulties, grocery prices have increased significantly. LÄS MER
5. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER