Sökning: "Josefine Bergkvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefine Bergkvist.

  1. 1. Livets omslag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Carolina Starck; Josefine Bergkvist; [2017]
    Nyckelord :genre allusion; author; title; concept of genre; layout; autobiography; book cover; cover colors; självbiografi; omslag; formgivning; genrekonventioner; titel; författarnamn; genreanspelning; omslagsfärger; bokomslag; förlag; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Dagens bokmarknad är starkt påverkad av bästsäljarkulturen vilket även märks av i genren självbiografi då många välkända personer väljer att skildra sina liv i bokform. Sedan tidigare finns det endast få studier om självbiografin som genre på bokmarknaden. LÄS MER

  2. 2. For Richer or Poorer - For Better or Worse? A Quantitative Study Investigating the Effects of Money Priming in a Marketing Context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Andrea Ringblom; Josefine Bergkvist; [2016]
    Nyckelord :Marketing; Advertising; Money Priming; Unintended effects;

    Sammanfattning : Consumers are constantly exposed to prices and reminders of money, yet little research has been conducted on the effects it may have on consumers. The purpose of this thesis was to build upon prior research regarding the effects of money priming and apply it to a marketing context, investigating if it would generate the same outcomes. LÄS MER

  3. 3. A For Effort? -The effect of CSR advertising on cause and company

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elin Westerberg; Josefine Bergkvist; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Advertising; Marketing Effort; Third Person Effect;

    Sammanfattning : Although CSR as a strategic tool is gaining increasingly strong support from strategy giants such as Micael Porter, the connection between advertising and CSR is not yet fully established and as of today only an embryonic body of research investigates the effect on the supported cause. By using a real life initiative carried out by Pressbyrån during the Stockholm Pride Festival 2013, this thesis aims to find out whether advertising a CSR initiative can generate mutual benefits for both the supporting company and the affiliated cause and whether the effects may be enhanced by marketing effort and the perceived influence on self versus others. LÄS MER