Sökning: "digital public service"

Visar resultat 1 - 5 av 198 uppsatser innehållade orden digital public service.

  1. 1. Countering Terrorist Content Online: Removal = Success? : A Critical Discourse Analysis of the EU Regulation 2021/784

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Nina McCarthy Hartman; [2024]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; Content Moderation; Counter-Terrorism; EU;

    Sammanfattning : This thesis critically interrogates the underlying assumptions which legitimise the hard regulation of online platforms regarding terrorist content, by turning to the case of the EU Regulation 2021/784. Utilising qualitative critical discourse analysis, the study analyses how the EU's strategy against terrorist content online is discursively legitimised through the lens of Theo van Leeuwen's framework for discursive legitimisation strategies, focusing on moral and rational justifications. LÄS MER

  2. 2. Ett digitalt ekonomiskt bistånd - De ”nya arbetssätten”

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Amina Alloune; Yasmin Aghajan; [2024]
    Nyckelord :digital; digitalization; financial support; financial aid; social work; welfare;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to highlight the experiences of social workers regarding the ongoing impact of digitalization on the administration of economic assistance within social services. The literature presented discusses how digitalization influences social workers and clients in the current workplace. LÄS MER

  3. 3. Äldres användning och upplevelse av 1177.se : En kvalitativ analys

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Freja Jakobsson; Johan Sörlin; [2024]
    Nyckelord :1177; UTAUT; digital healthcare services; seniors; patient portal; 1177; UTAUT; digitala vårdtjänster; äldre; patientportal;

    Sammanfattning : Regeringen är skyldig att framställa och tillhandahålla allmänna tjänster till alla medborgare oberoende av åldersgrupp, etnicitet och kön. Regeringen har som ambition att digitalisera offentliga sektorer för att skapa en mer lättillgänglig och effektiv service, med målet att skapa en enklare vardag för medborgare. LÄS MER

  4. 4. Tillgänglighet och användbarhet för synnedsatta på offentliga webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rania Abd Alsalam Abo Aleneen; Jane Goman; Awan Aras Nouri; [2024]
    Nyckelord :Informationsarkitektur; användbarhet; tillgänglighet; e-tjänster; utvärdering; digital offentlig service; UX-design; synnedsättning;

    Sammanfattning : This study analyzes the accessibility and usability of Swedish Public Authority´s websites for people with visual impairments, this was done with an online-survey answered by 51 respondents (35 respondents with a visual impairment and 16 without). Based on their answers a manual review of one sample website was performed. LÄS MER

  5. 5. MONEY ON (THE) LINE : A Quantitative Study on the Effects of Different Types of Digital Government Services on Petty Corruption

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Victor Hasslöf; [2024]
    Nyckelord :E-government; E-governance; E-services; E-service; electronic; government; governance; digital; government; service; services; digital; digitalization; computer; public; sector; informational; transactional; corruption; petty; crime; economics; quantitative; analysis; 2014; 2013; EGDI; online; index; subindex; disaggregate; conceptualization; data; E-tjänst; E-services; digitalisering; digital; tjänst; offentlig; sektor; korruption; tjänstemannakorruption; information; transaktion; brottsekonomi; dator; ekonomi; kvantitativ; analys; 2014; 2015; EGDI; online; index; underindex; disaggregerad; konceptualisera; data;

    Sammanfattning : Previous research indicates that improving digital government services may contribute to the reduction of corruption. This study seeks to deepen the knowledge of this suggested causal link in several ways. Firstly, it adds nuance by examining the effects of two distinct sub-types of digital government services on specifically petty corruption. LÄS MER