Sökning: "early childhood practitioners"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden early childhood practitioners.
1. Riskfylld lek ur förskolepedagogers perspektiv
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Huvudsyftet med denna kvalitativa studie är att bidra med kunskap om förskollärares och barnskötares uppfattningar om riskfylld lek. Med stöd av de frågeställningar som vi har valt att fördjupa oss inom detta ämne har vi studerat hur förskolepedagoger resonerar kring riskfylld lek, hur de beskriver sina undervisningsstrategier med risktagande och vilka faktorer som anses påverka barns möjligheter att utmana sina gränser genom lek. LÄS MER
2. Adoption of a Trackability Tool among Humanitarian Practitioners in Local Units : A Field Study on a Food Assistance Program in Colombia
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Worldwide, the need for effective humanitarian aid is growing, and continuous aid such as commodity distribution plays a major role in ensuring sustained wellbeing. In literature, information and communication technology (ICT) has been recognized and suggested to enhance the performance and achieve higher social impact of humanitarian supply chains. LÄS MER
3. Förutsättningar för hantering av kemikalierisker i förskolor : En fallstudie av Haninge kommun
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Goods that children come in contact with on a daily basis for example toys, electronics, textiles, household items, have attracted an increased attention in recent years because of a common occurrence of residues of potentially hazardous chemical substances. Some municipalities in Stockholm have developed plans for managing chemical risks and work systematically to phase out products containing hazardous substances. LÄS MER