Sökning: "educator perception"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden educator perception.

  1. 1. FEEDBACK IN THE ERA OF GENERATIVE AI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bunichi Otaki; [2023-07-03]
    Nyckelord :AI-generated Feedback; ; Dialogism Feedback in Higher Education; ; Focus Group Interviews Human Feedback; ; Qualitative Research; ; Thematic analysis; ChatGPT; ; Dialogic Feedback; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the perception of students and educators in higher education towards feedback provided by large-language model AI, with feedback and interaction with human educators. Theory: Drawing on the dialogism framework and considering the emotional and relational aspects of feedback, this study examines the role of dialogue and interaction in feedback processes and the implications of integrating AI-generated feedback with human feedback. LÄS MER

  2. 2. "16 barn - 16 kulturer" : En jämförande kvalitativ intervjustudie om uppfattningar av mångfald med förskolepedagoger i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Ebba Johansson; Nike Spiik Lundell; [2023]
    Nyckelord :Phenomenography; preschool; preschool educators; diversity; perceptions; Fenomenografi; förskola; förskolepedagoger; mångfald; uppfattningar;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om begreppet mångfald genom förskolepedagogers perspektiv utifrån deras uppfattning av begreppet mångfald, samt att ta reda på hur pedagogerna beskriver arbetet med mångfald. Detta har utförts genom en kvalitativ intervjustudie utifrån teorin fenomenografi. LÄS MER

  3. 3. Samverkan mellan förskola och hem : En fenomenografisk studie om personalens frånvaro i förskolan och dess inverkan på samverkan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Isabelle Larsson Kenstanlis; Clara Malmström; [2023]
    Nyckelord :Cooperation; collaboration; educator´s absence; guardians; preeschool; Förskola; personalens frånvaro; samarbete; samverkan; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : The aim of the study is to use a phenomenographic approach to highlight how educators in preschool perceive that their absence can affect the phenomenon of collaboration between guardians and educators. The research questions that have been the starting point of the investigation are about how the educators describe their perception of collaboration between preschool and home, how the educators describe their perception of absence among the educators in preschool and how they describe their experience of absence in relation to collaboration. LÄS MER

  4. 4. STÖDPEDAGOGENS YRKESUPPDRAG Villkor och förutsättningar

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Kristina Bryneson; [2022-01-31]
    Nyckelord :stödpedagog; LSS; daglig verksamhet; analytisk dualism; neuropsykiatrisk funktionsnedsättning; etik inom omsorgen; support educator; daily activities; analytic dualism; neuropsychiatric disabilities; ethics in care;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur yrkesverksamma stödpedagoger uppfattar yrkesuppdragets förutsättningar i arbetet med personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, inom daglig verksamhet och boende med särskilt service. Teori: Med stöd av den analytiska dualismen och etik inom omsorgen formas en bild av relationen mellan samhälle och individ i förhållande till tid. LÄS MER

  5. 5. Hur RTP uppfattas i förskolans verksamhet : En empirisk undersökning om vilka lekar pedagoger anser tillhöra vilda lekar och vilken plats leken har i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Eva Nässén; Lina Sahar Vidal; [2021]
    Nyckelord :rough and tumble play; R T; preschool; educator perception;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to look at how different preschool educators define Rough and Tumble Play (RTP). We want to examine through empirical studies-what approach educators have when confronted with RTP, how they acknowledge these games and what role educators consider they have when acknowledging these games. LÄS MER