Sökning: "falsk lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden falsk lojalitet.

  1. 1. Den (o)önskade marknadsföringen : Vill konsumenten ha en relation?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linda Fröling; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport utgår från enkätbaserad studie gjord ur konsumentperspektiv där respondenterna utgörs av konsumenter som är medlemmar i minst en kundklubb. Enkäten har med marknadsdrivet synsätt visat vad konsumenterna subjektivt anser fungerar samt ej fungerar avseende reklamutskick från vederbörandes kundklubb. LÄS MER

  2. 2. Innovation – nyckeln till goda kundrelationer? : En kvalitativ flerfallsstudie om hur innovation påverkar lojalitet och förtroende inom banksektorn

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linn Sandin; Elin Burell; [2019]
    Nyckelord :Innovation; bank; banking sector; trust; loyalty; customer relations; Innovation; bank; banksektor; förtroende; lojalitet; kundrelationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Finansmarknaden befinner sig i en förändringsfas där banker agerar i en allt mer komplex miljö. Till följd av en snabbt föränderlig marknad måste banker besitta förmågan att förändras och få saker att hända. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet inom e-handeln : Ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Hanna Ahlinder; Julia Ströberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen har ökat online och fler e-handelsföretag behöver hitta sätt att få lojala konsumenter genom att designa webbplatsens olika delar. Konsumentbeteendet har ändrats, konsumenter har blivit mer kunniga då de kan söka mer information och har fler alternativ att välja bland. LÄS MER

  4. 4. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnéa Sundqvist; Susanna Hillborg; [2012]
    Nyckelord :lågengagemang; kundlojalitet; emotion; emotionell lojalitet; kundvärde; marknadsföring;

    Sammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER

  5. 5. DCFR - ett steg mot en social avtalsrätt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alida Liljequist Aspelund; [2012]
    Nyckelord :Avtalsrätt; EU-rätt; EU law; DCFR; civilrätt; socialrätt; social and welfare law; rättssociologi; Draft Common Frame of Reference; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under många år har diskussioner förts kring upprättandet av en enhetlig europeisk avtalsrättslig lagstiftning. Harmoniseringsprocessen har pågått såväl på lagstiftningsplanet som på akademisk nivå. Draft Common Frame of Reference, DCFR, initierades som ytterligare ett steg mot denna tillnärmning av lagstiftning. LÄS MER