Sökning: "köpbeteende beslutsprocess"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden köpbeteende beslutsprocess.
1. Jag möts av destinationsmarknadsföring dagligen på sociala medier : En studie om konsumenternas tolkning av destinationsmarknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt vanligare för konsumenter att använda sig av sociala medier, främst inom turismindustrin. Det är vanligt för konsumenter att idag stöta på nya destinationer och att viljan av att resa uppstår genom sociala medier. LÄS MER
2. Är ett fordons miljöegenskaper åsidosatta? : En kvalitativ studie om vad kunder prioriterar vid köp av fordon
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Enligt statistik ökar den svenska befolkningen i antal och samtidigt ökar sysselsättningen i Sverige. Avståndet mellan hemmet och arbetsplatsen ökar som i sin tur ökar behov av transporter och statistik visar att antalet personbilar i trafiken ökar till antal. LÄS MER
3. Manligt köpbeteende : en studie om äldre mäns beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Under många år har shopping betraktats som en kvinnlig aktivitet, men allt fler män har börjat visa intresse för mode. Då målgruppen vuxit har även detaljhandeln fått expandera, och det ses som viktigt att förstå konsumenter och hur de fattar beslut. LÄS MER
4. Reservdelslogistikens kamp mot kostnader : Drivande krafter vid en centralisering
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Syftet med denna studie är utreda hur en ökad centralisering av Komatsu Forests reservdelslogistik kan bidra till minskad kapitalbindning samt ge större möjligheter till flexibilitet och kundanpassning i den fysiska distributionen. Idag distribuerar Komatsu Forest reservdelar från sitt centrallager till 21 stycken olika servicedepåer som drivs av dotterbolaget Komatsu Forest Sweden och som har till uppgift att leverera till alla kunder på den svenska marknaden. LÄS MER
5. The change in buying behavior after becoming a mother : In the aspect of ecological food
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background for study:The ecological trend has grown in the latest years, and earlier studies has shown that women are most likely to buy ecological food. However, becoming a mother comes with new expenses connected with the baby. LÄS MER