Sökning: "kindergarten teachers"
Visar resultat 16 - 20 av 122 uppsatser innehållade orden kindergarten teachers.
16. Interventions reducing children’s aggressive behavior while improving peer interaction : A systematic literature review
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Aggressive behavior of young children has always existed. In kindergarten, teachers and children will encounter the consequences frequently. However, not all teachers have enough experience and knowledge to deal with children’s aggressive behavior. LÄS MER
17. Högläsning – en dörr till sagan : En fenomenografisk studie med fokus på lärares uppfattningar om högläsningens roll i undervisningen med fokus på sagor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur lärare i förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3 uppfattar högläsningens roll i undervisningen med fokus på sagor. Studien är kvalitativ med inspiration från en fenomenografisk forskningsansats och grundar sig i det sociokulturella perspektivet. LÄS MER
18. Teachers’ Perspectives on children’s agency and participation in kindergarten in Finland
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : The present study aims to explore and delve into early childhood education teachers’ perception and interpretation of children’s agency and participation in the daily routines and planned activities in kindergartens in Finland. The daily established routines and planned activities take a significant amount of time in kindergarten. LÄS MER
19. ”En snorig och smutsig men glad liten flicka” : Svenska ledarinnors barnsyn i 1940-talets barnträdgårdar
Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : För att förstå dagens förskola och rådande barnsyn behöver vi förstå vår historia. Syftet med denna studie är att undersöka ledarinnors föreställningar om barn och barndom genom att studera observationsprotokoll från 1940-talets barnträdgårdar, där ledarinnor under flera år har följt 28 barns utveckling. LÄS MER
20. Parents' perception of technology in a Swedish kindergarten and technostress amongst preschool teachers
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The new changes in the Swedish curriculum for the educational system demand more digitalization in the kindergartens. However previous studies have shown that the current level of handling technology amongst preschool teachers in Swedish kindergarten is low and may create difficulties in their work. LÄS MER