Sökning: "kommunikation television"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden kommunikation television.

  1. 1. ”VAD JAG ÄN GÅR IGENOM I LIVET SÅ SKICKAR JAG I ALLA FALL INTE IN EN ANMÄLAN FÖR ATT VARA MED I PARADISE HOTEL” En kvalitativ studie om unga kvinnors konsumtion av dokusåpor.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ylva Bergström; Liv Bolin; [2023-10-03]
    Nyckelord :Dokusåpa; Uses and Gratification; Social Comparision Theory; unga kvinnor; kvalitativ; parintervjuer.;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this bachelor thesis is to delve into the world of docusoaps and explore the fascinating phenomenon of why people watch them. By focusing on the Uses and Gratification framework and the Social Comparison Theory we aim to shed light on the underlying motivations, needs and psychological aspects that attract viewers to this unique genre of television programming. LÄS MER

  2. 2. När skandalen faller mellan stolarna - En kvantitativ jämförelse- och innehållsanalys av två svenska politiska skandaler

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hugo Göthberg; Josefin Bengtsson; Christensson Kavur Yasmine; [2023-04-12]
    Nyckelord :Media hunting; scandal; medialization; the media landscape; media coverage;

    Sammanfattning : Abstract Title: "When the scandle falls through the cracks" - A quantitative comparison- and content analysis of two Swedish political scandals Authors: Hugo Göthberg, Josefin Bengtsson and Yasmine Christensson Kavur Level: Bachelor thesis in Journalism Term: Autumn 2022 Supervisor: Britt Börjesson, MKG Gothenburg The major objective of this study is to investigate how exstensive the media coverage was in the largest newspapers, TV-news programmes and radio-news around two political Swedish scandals that took place 20 years apart. The two investigations in question for this thesis are Valstugereportaget, conducted by the programme Uppdrag granskning in 2002 (SVT 1), and the second one is Partiernas hemliga pengar, conducted by the programme Kalla fakta in 2022 (TV4). LÄS MER

  3. 3. Svara på frågan! En samtalsanalytisk studie om intervjutekniker i Agenda och 30 minuter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Dahlström; Laura Vendelin; Tove Mattsson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Political interview; Conversation Analysis; Interview techniques; Interaction;

    Sammanfattning : Abstract Title: Answer the question! - A Conversation Analytical Study of interview techniques in the program Agenda and 30 minutes. Authors: Elin Dahlström, Laura Vandelin och Tove Mattsson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Mats Ekström This article investigates how the three different interview techniques mirroring, hypothetical questions and multiple questions directly following each other, which are not commonly associated with standard journalist practice, are used and met in political interviews. LÄS MER

  4. 4. I populismens farvatten - Samtalsanalys av mediepopulism hos journalister i SVT:s partiledarutfrågningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Andersson; Peter Karlberg; Harald Vedin Sjöström; [2023-03-10]
    Nyckelord :Populism; Media populism; News interviews; Neutrality; Journalism;

    Sammanfattning : Abstract Title: I populismens farvatten Authors: Andreas Andersson, Peter Karlberg & Harald Vedin Sjötröm Level: Bachelor’s thesis in journalism Term: HT 2022 Supervisor: Annika Bergström Keywords: Populism, Media populism, News interviews, Neutrality, Journalism Aim of thesis: This thesis seeks to study the occurrence of media populism in Sweden’s television’s (SVT) party leader questionings leading up to the 2022 Swedish parliamentary election. The main question we seek to answer is: Are there elements of a populist interview style in the party leader questionings? Theoretical framework: The main framework used in this thesis is based on Benjamin Moffitt’s (2016) definition of populism as a political style. LÄS MER

  5. 5. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER