Sökning: "parintervjuer."
Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade ordet parintervjuer..
1. "Vi är inte på Nobelmiddagen" PEDAGOGERS UPPFATTNING AV MÅLTIDSPEDAGOGIK I FÖRSKOLA
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Utvecklingsarbetets syfte är att undersöka pedagogers uppfattning av måltidspedagogik samt det praktiska arbetet kring detta. Vidare är syftet också att genomföra aktioner på en avdelning för att pedagogerna ska ges möjlighet att vidareutveckla måltidspedagogiken. LÄS MER
2. ”VAD JAG ÄN GÅR IGENOM I LIVET SÅ SKICKAR JAG I ALLA FALL INTE IN EN ANMÄLAN FÖR ATT VARA MED I PARADISE HOTEL” En kvalitativ studie om unga kvinnors konsumtion av dokusåpor.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The purpose of this bachelor thesis is to delve into the world of docusoaps and explore the fascinating phenomenon of why people watch them. By focusing on the Uses and Gratification framework and the Social Comparison Theory we aim to shed light on the underlying motivations, needs and psychological aspects that attract viewers to this unique genre of television programming. LÄS MER
3. Elevers känsla av sammanhang i gymnasievalsprocessen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : En erhållen gymnasieexamen minskar risken för arbetslöshet, därmed är det viktigt att elever fattar väl genomtänkta gymnasieval för att öka deras möjligheter att erhålla gymnasieexamen. Därmed är det intressant att undersöka elevers upplevelser av gymnasievalsprocessen och möjligheten att fatta väl genomtänkta gymnasieval. LÄS MER
4. ”Klart alla är delaktiga, fast vi gör olika” : En kvalitativ studie om hur förskollärare beskriver sin barnsyn och hur det påverkar delaktighet i den pedagogiska dokumentationen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är baserad på en kvalitativ metod för att studera hur förskollärarna beskriver sin barnsyn och hur det kan påverka barnens delaktighet i den pedagogiska dokumentationen. För att samla in empirisk data har en grupp – och två parintervjuer använts som metod. LÄS MER
5. F-3 lärares inställning till kartläggning av elevers tidiga läs-, och skrivutveckling : En kvalitativ studie om åtta lärares erfarenhet av kartläggning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie med syftet att undersöka lärares erfarenheter och inställning till att kartlägga elevernas tidiga läs- och skrivutveckling och vilket/vilka kartläggningsmaterial som används. Studien genomfördes med sex semistrukturerade intervjuer med lärare från två olika skolor i två olika kommuner, fyra enskilda intervjuer och två parintervjuer. LÄS MER