Sökning: "kund marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 189 uppsatser innehållade orden kund marknadsföring.

  1. 1. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Marcus Lövgren Moazzami; Marina Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Value Co-creation; Service Dominant logic; BIM; Digital platform; Digitalisation; Digital tvilling; samskapande av värde; Service Dominant logic; BIM; Digital plattform; Digitalisering;

    Sammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER

  2. 2. Event och varumärke : En studie om hur varumärket kan stärkas för att locka till sig en större publik och varumärkets betydelse för framgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Linder; Sebastian Spåls; [2023]
    Nyckelord :Event; Sociala medier; Branding; Eventmarknadsföring; Varumärke; Konsument; Triangulering;

    Sammanfattning : Med socialamediers framfart har event blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Utvecklingen av direktkontakt mellan kund och företag ökar också möjligheterna inom marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Digitala matleveransplattformar, restaurangers vänner eller fiender? : Risker med digitala matleveransplattformar och metoder för att hantera dessa

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svennson; Cornelia Oskarsson; [2022]
    Nyckelord :PDE; platform dependent entrepreneurs; FDA; Plattform; matleveransplattform; plattformsstrategi; restaurang; restauranger; startegi;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Plattformsstrategier har blivit ett allt vanligare fenomen och i dagsläget är flera av världens största företag plattformsföretag. Digitala plattformar för beställning och leverans av mat är en typ av plattformar som ökat markant de senaste åren, speciellt i och med covid-19 pandemin då restaurangbranschen fick helt nya förutsättningar. LÄS MER

  4. 4. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER

  5. 5. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Cecilia Hägerlund; Martina Ingves; [2022]
    Nyckelord :Creative marketing; word of mouth; share of wallet; kreativ marknadsföring; word of mouth; share of wallet; bank;

    Sammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER