Sökning: "kunskapsintensiva tjänsteföretag"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden kunskapsintensiva tjänsteföretag.
11. Kreditbedömning av kunskapsföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att få fram vad bankerna tittar på vid en kreditbedömning. Skiljer sig kreditbedömningsprocessen åt om det är ett företag som har tillgångar mot ett som generellt inte har tillgångar, i det här fallet kunskapsföretag. LÄS MER
12. Den perfekta medarbetaren - Employer branding som verktyg för att attrahera rätt personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge en ökad förståelse för hur kunskapsintensiva tjänsteföretag arbetar med employer branding för att attrahera potentiella medarbetare. Uppsatsen grundar sig i en kvalitativ metod och ett abduktivt perspektiv där teori och empiri har kombinerats. LÄS MER
13. Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding. Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). LÄS MER
14. Kunskapsprocesser : Skapande av ny kunskap och kunskapsöverföring i ett komplext projekt
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tjänsteföretag är kunskapsintensiva företag som är beroende av den kunskap som finns inom företaget. Det är vanligt inom dessa företag att basera arbetet på en projektform. Detta innebär att när ett projekt ska bedrivas tillsätts en projektgrupp, bestående av individer som besitter den kunskap som behövs för att slutföra projektet. LÄS MER
15. Kommunikation för ett kvalitativt servicemöte
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Finansinspektionen har gjort en undersökning som visar att flertalet kunder har blivit förda bakom ljuset vid bankernas rådgivning om ekonomiska placeringar. Ledare på bankerna hänvisar till att det finns brister i kommunikationen, vilket kan göra att kundernas uppfattade kvalitet försämras. LÄS MER