Sökning: "market Strategy"

Visar resultat 41 - 45 av 3273 uppsatser innehållade orden market Strategy.

  1. 41. Capabilities and partnership factors needed to offer product-service systems from a manufacturer-reseller perspective : A Case study of a European truck manufacturer in the Southeast Asian market

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :John Johansson Malm; Lukas Broman; [2023]
    Nyckelord :Capabilities; Partnership factors; Product-service system; Servitization; Manufacturer-reseller perspective; Kapabiliteter; partnerskapsfaktorer; PSS; Tjänstefiering; Tillverkare-återförsäljarperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to examine what is needed by manufacturers and their resellers in thetruck manufacturing industry that wants to pursue a result-oriented PSS. More specifically, thisstudy aims to answer what capabilities are needed for the actors and address what partnershipfactor is needed for collaboration. LÄS MER

  2. 42. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Carlsson; Carina Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Sustainability; Sensory Marketing; Physical Stores; Purchase Decisions; Customer Experience; Fast Fashion;

    Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER

  3. 43. Impacts of Covid-19 on Cooperatives in Sweden : a Case Study of Arla Foods

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Farhana Sultana; Nourhan Raafat Moustafa Abdelsalam; [2023]
    Nyckelord :Cooperatives; Covid-19; Covid-19 pandemic; resilience; strategy; internal governance; decision making; economic Impact; crisis management; crisis decision-making framework;

    Sammanfattning : Different organizations face diverse challenges to survive during Covid-19. Rare external disruptions due to natural causes such as pandemics affect a company's ability to continue operations, from obtaining raw materials from suppliers to delivering finished products directly to the market. LÄS MER

  4. 44. The Importance of a well-functioning management System and Communication in Achieving Organizational Success

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Victoria Löfgren; [2023]
    Nyckelord :Communication; continuous improvements; management system; quality; leadership; organizational structure; organizational strategy; Kommunikation; ständiga förbättringar; ledningssystem; kvalitet; ledarskap; organisationsstruktur; organisationsstrategi;

    Sammanfattning : The thesis aims to investigate the various factors that impact the management system, organizational structure, communication, and growth and how the management system can improve organizational outcomes. To achieve this, a case study approach was used, with 134 employees from the organization invited to participate in the questionnaire to share their perceptions of the management system. LÄS MER

  5. 45. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER