Sökning: "mission tactics"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden mission tactics.

  1. 1. How sustainable are sustainable enterprises? Examining sustainability and economic value trade-offs in a Danish coffee company

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dominik Mazur; Linnea Partelow; [2023]
    Nyckelord :sustainable enterprise; entrepreneurship; trade-offs; sustainability; triple bottom line; coffee roastery; Business and Economics;

    Sammanfattning : Starting a sustainable business is challenging because growth decisions need to balance sustainability impact and economic feasibility. This thesis seeks to examine what trade-offs sustainable enterprises face and how they balance decision making when faced with these dual logics. LÄS MER

  2. 2. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  3. 3. Managing Mission Drift In Social Business Hybrids : An Exploratory Study On Strategies That Employees Of Social Business Hybrids Apply To Mitigate The Risk Of Mission Drift

    Master-uppsats, Jönköping University/JIBS Entrepreneurship Centre

    Författare :Kim Naike Bussian; Janina Goettert; [2022]
    Nyckelord :social entrepreneurship; social business hybrids; mission drift; multiple value creation; social employee; pluralist employee;

    Sammanfattning : Background: Rising global uncertainty and volatility have changed how businesses envision themselves and their future. Particularly Social Business Hybrids emphasize the importance of purpose beyond profit. Their aim is to develop a more inclusive and green economy by pursuing and creating both financial and social value. LÄS MER

  4. 4. Tid att leda : Militära chefers förutsättningar för ledning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jenny Landberg; Niklas Moberg; [2022]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; commanders; managers; organization; organization development; leadership; Försvarsmakten; enhetschefer; avdelningschefer; organisationsenhetschefer; ledarskap; organisationsutveckling; organisation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att förstå de upplevda förutsättningarna för att utöva ledarskap och ledning som individer på mellanchefsnivå i armén har att hantera i sin vardag. Studien är en kvalitativ, induktiv studie där empirin inhämtats genom intervjuer och respondenterna utgörs av ett antal individer på mellanchefsnivå i Armén. LÄS MER

  5. 5. REGIONAL REPRESENTATION OFFICES AND THEIR LOBBYING ACTIVITIES IN THE EU ARENA - A comparative interview study of Swedish regional offices in Brussels

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rebecca Sava; [2021-10-04]
    Nyckelord :Representation offices; administrative regions; lobbying activities;

    Sammanfattning : This thesis aims to study the lobbying activities among regional offices representing administrative regions to explore differences and similarities in relation to three theoretical aspects; mission and principals, resources and lobbying tactics. Moreover, the thesis also aims to analyse how these differences and similarities correspond to theoretical perceptions from previous research on administrative regions’ offices and their lobbying activities. LÄS MER