Sökning: "motorik koncentration"

Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden motorik koncentration.

  1. 11. Vad ska det låta? : Hur elever i behov av särskilt stöd uppfattar musikundervisning, med ett särskilt fokus på sånginlärning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Agneta Göransson; [2015]
    Nyckelord :sjunga; spela instrument; lyssna; rytm; motorik; särskilt stöd;

    Sammanfattning : Denna studies syfte var att undersöka hur elever i behov av särskilt stöd uppfattade musikundervisning och med ett särskilt fokus på sånginlärning. Frågeställningarna var hur elever beskrev det som de brukade göra på musiklektionerna, hur eleverna uppfattade sin inlärningsmiljö och hur eleverna uppfattade sin sånginlärning. LÄS MER

  2. 12. Glädjen av att använda kroppen! : Hur förskolor arbetar med rörelse och motorik och hur det kan skilja sig från förskola till förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Angelica Ljungcrantz; Anette Olsson; [2015]
    Nyckelord :Motorik; rörelseaktiviteter; koncentration; utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att ta reda på hur förskolor arbetar med rörelse och motorik och även ta reda på hur deras syn på området ser ut. Vi har även valt att fokusera på hur miljön kan vara utformad för att stimulera barns motoriska utveckling. LÄS MER

  3. 13. ”Om man sitter stilla blir man jättetrött och kan inte komma ihåg något” : En studie om hur barn i förskoleklass ser på rörelse och motorik och dess betydelse för deras inlärning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Emelie Svensk; [2013]
    Nyckelord :Rörelse; motorik; inlärning; förskoleklass;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilken kunskap barnen i förskoleklass har om rörelse och motorik samt kring rörelsens och motorikens betydelse för inlärning. Det finns nämligen mycket som talar för att barn i dag tenderar att vara mer och mer stillasittande i samhället över lag. LÄS MER

  4. 14. "DET DU LÄR MED KROPPEN FASTNAR I KNOPPEN" : Lärares uppfattningar om betydelsen av fysisk aktivitet i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emma Jern; Sara Mogren; [2013]
    Nyckelord :Physical activity; movement; teaching; cognitive abilities; concentration; learning; memory; motor skills; Fysisk aktivitet; rörelse; undervisning; kognitiva förmågor; koncentration; lärande; minne; motorik;

    Sammanfattning : Fysisk aktivitet i undervisningen och dess inverkan på elevers kognitiva förmågor upplever vi som ett väsentligt inslag i grundskolans tidigare år. Syftet med studien har varit att undersöka omfattningen av lärares uppfattningar kring denna inverkan samt deras åsikter kring detta arbetssätt och dess effekter. LÄS MER

  5. 15. Motorik och lärande/Motor skills and learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Carolin Kronholm; Caroline Holmgren; [2012]
    Nyckelord :elever; fysisk aktivitet; koncentration; lärande; motorik; självförtroende;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att ta reda på hur pedagoger ser på motorik i förhållande till lärande samt ta reda på hur de arbetar kring detta. Vi kommer att utgå ifrån ett pedagogperspektiv då det är deras syn på motorik och lärande vi önskar undersöka. LÄS MER