Sökning: "packaging communication"

Visar resultat 21 - 25 av 145 uppsatser innehållade orden packaging communication.

  1. 21. Barn som målgrupp : En studie av synergier i marknadsföring av hälsoprodukter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Olivia Lutterdal; [2022]
    Nyckelord :Synergy; brand mascot; media character; legitimacy; health products; packaging design; graphic design; visual communication; marketing;

    Sammanfattning : Marketing aimed towards children under the age of 12 is prohibited in Sweden. Packaging design has a crucial role from a marketing perspective as it might be the only way to reach this target group. The purpose of this study is to analyze how graphic design and visual communication differs when it is aimed to children and adults. LÄS MER

  2. 22. Ärlighet varar längst : Miljömärkningar och grön marknadsföring på livsmedelsförpackningar ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Elin Isaksson; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Eco design; Ecolabelling; Food products; Consumer choice; Heuristics; Visual Analysis; Discourse Analysis;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and gain a better understanding of the consumer's point of view of visual sustainability communication with a primary focus on eco-labels on food products. The study will further look into if an environmentally conscious consumer has the ability to make sustainable choices with the guidance of food packaging information. LÄS MER

  3. 23. Grön, grönare, greenwashing : En kvalitativ textanalys av hur greenwashing uttrycks i förpackningsdesign

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Tanja Butkuviene; [2022]
    Nyckelord :Executional greenwashing; sustainability communication; packaging design; qualitative analysis; Executional greenwashing; hållbarhetskommunikation; förpackningsdesign; kvalitativ textanalys;

    Sammanfattning : Medan många företag ställer om till grön produktion och marknadsför dessa gröna initiativ, utnyttjar vissa företag denna trend genom greenwashing, vilseledande marknadsföring som inte håller det som lovas. Trots att greenwashing är ett allvarligt problem för samhälle, företag och individ, finns väldigt lite forskning, specifikt kring greenwashings visuella uttryck, eller executional greenwashing. LÄS MER

  4. 24. Processeffektivisering vid hyvling : en analys av operatörernas förutsättningar

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Nils Rubensson; [2022]
    Nyckelord :HRM; hyvleri; lean; processeffektivisering; processer; rutiner; sågverk;

    Sammanfattning : En stor del av Sveriges yta är täckt av skog och den har en viktig roll i Sveriges ekonomi. Under 2020 bidrog skogssektorn med ett exportvärde på 145 miljarder kronor och sektorn sysselsätter 115 000 människor årligen. Industrin har dock haft svårt att nå god lönsamhet under åren. LÄS MER

  5. 25. Dynamically predicted shelf-life label in minced meat product: A consumer-driven design and analysis

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Elsa Safira Kinanti; [2021]
    Nyckelord :dynamically predicted shelf-life label; first moment of truth; intelligent packaging; second moment of truth; usability test; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Dynamically predicted shelf-life label (DPSL) has been discussed to be one of the solutions to curb meat waste. Therefore, the research about the DPSL label and the perceptible information obtained by minced meat consumers is conducted. LÄS MER