Sökning: "pedagogical scaffolding"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden pedagogical scaffolding.
1. Sustainability education in early childhood: Preschool teachers´perceptions and approaches in nurturing sustainability education practises
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This study aims to examine early childhood teachers’ perceptions of Education for Sustainable Development as well as their pedagogical approaches for nurturing sustainability in Swedish preschools, and how their perceptions of ESD relate to their teaching strategies in nurturing sustainability education. Theory: Lev Vygotsky’s social constructivism emphasizes the significance of language and thought, social interaction, zone of proximal development, scaffolding, mediation, and collaborative work in learning. LÄS MER
2. "Måltidssituationer är som att valla får" : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers upplevelse kring måltidssituationer i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to investigate educators' experience of mealtime situations in preschool, and this was carried out with a qualitative approach through semi-structured interviews. The theoretical lenses used during this study are supported by Vygotsky's sociocultural perspective and the child perspective when analyzing the results. LÄS MER
3. Estrategias del Translenguaje Pedagógico : Uso y eficacia en las aulas del ELE en Suecia
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : En Suecia, el alumnado se ha ido volviendo cada vez más multicultural. En el aula pueden coexistir varias lenguas maternas y la pericia en inglés es muy alta. Esto se traduce en que estas lenguas podrían ser usadas como andamios para enseñar una tercera o cuarta lengua. LÄS MER
4. Stay away from math? Data literacy and math anxiety in seventh-grade students
Master-uppsats, Lunds universitet/KognitionsvetenskapSammanfattning : The term data literacy has been defined as “the ability to collect, manage, evaluate, and apply data, in a critical manner” and the concept speaks for an important skill in today’s information-rich digital landscape. The educational system is a key factor in supporting students in their quest of strengthening this ability. LÄS MER
5. Språkutvecklande arbetssätt i matematik : Lärares val och användning av pedagogiska verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Elever som av någon anledning saknar bredd och djup i sitt ordförråd möts av stora utmaningar i skolans matematikundervisning. Språkliga hinder begränsar elevernas kunskapsutveckling. Lärare är bra på att undervisa om ämnesbegrepp men ofta vållar det så kallade skolspråket, eller kunskapsspråket, större problem för eleverna. LÄS MER