Sökning: "sports marketing branding"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden sports marketing branding.

  1. 6. Uppbyggnaden av ett personligt varumärke är en resa, inte en destination : En kvalitativ studie om personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jens Sjöberg; Robin Lotthagen; [2019]
    Nyckelord :Personal branding; Marketing; Sports; Personligt Varumärke; Marknadsföring; Idrott;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to build knowledge about how young athletes can build their personal brand. Methodology: The study uses a qualitative approach in order to answer the research questions and the purpose of the study with a systematic literature review, to identify key factors for building a strong personal brand and apply these on a young athletes personal brand. LÄS MER

  2. 7. Football franchise pricing – Finding the right valuation method while factoring in potential investment motivations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Yan Felten; [2018-07-04]
    Nyckelord :Sport economy; Sport finance; Football economy; Football club valuation; Value drivers; Intrinsic value; Relative valuation; Price index; Investment motivation; Pricing rationales;

    Sammanfattning : Sports franchises are mostly privately held businesses whose financial data does generally not match the quality standards of conventional businesses as they are not subject to audit and other accounting regulations. In this context, it remains unclear how investors proceed in order to find reliable franchise value estimates since a valuation method standard has yet to be established in this field. LÄS MER

  3. 8. Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Ahnberg Algerbo; Izabelle Borg Nilsson; Fanny Götesson; Zecira Musovic; [2018]
    Nyckelord :Varumärke; Personligt varumärke; Strategisk branding; the big five; arketyper Branding; Personal branding; Strategic branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29 - Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 hp Handledare: Jens Hultman Författare: Ida Ahnberg Algerbo, Izabelle Borg Nilsson, Fanny Götesson, Zecira Musovic Nyckelord: Varumärke, Personligt varumärke, Strategisk branding Syfte: Uppsatsens syfte är att genom kvalitativ forskning ge läsaren en insikt i hur ett starkt personligt varumärke kan möjliggöra processen från en elitidrottskarriär in i näringslivet. Vi ämnar även att undersöka hur det personliga varumärket kan förvaltas och påverkas under processens gång. LÄS MER

  4. 9. Users motivational drives to engage with athletes on social media

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jean-Paul Mathieu; Victor Videgren; Alexander Jost Auf Der Stroth; [2018]
    Nyckelord :Athlete branding; Social media; Uses and Gratification theory; Motivation; Engagement; Marketing; Grounded theory;

    Sammanfattning : Title: Users motivational drives to engage with athletes on social media Authors: Victor Videgren, Alexander Jost Auf Der Stroth, Jean-Paul Mathieu Supervisor: Viktor Magnusson Examiner: Åsa Devine Background: With social media becoming a more and more prominent tool of communication within sports marketing, athletes stand to gain much by implementing it in their branding and marketing efforts. However, existing literature on the matter inclined that further research in which the perspective of the user was taken, thus advancing the understanding of user engagement motivation toward these athletes on social media networks. LÄS MER

  5. 10. Destination HV71 : En kvalitativ studie i co-branding & place branding med Jönköpings kommun, Destination Jönköping och HV71

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isac Enhamn; Markus Berg; [2016]
    Nyckelord :co-branding; ice hockey; place branding; qualitative; jönköping; co-branding; ishockey; place branding; kvalitativ; jönköping;

    Sammanfattning : För en stad är det viktigt att sticka ut, att göra sig hörd bland andra städer som konkurrerar om besöksnäring och nya invånare. Hur kan en medelstor stad sticka ut från mängden? Kanske genom att marknadsföra sig tillsammans med en idrottsförening. LÄS MER