Sökning: "sports marketing branding"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden sports marketing branding.

  1. 21. ATT BYGGA OCH ÖVERFÖRA VARUMÄRKEN TILL INTERNET - En kvalitativ fallstudie av Getinge Infection Control och von Braun Sports Cars

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Kristoffer Eriksson; Erik Kaplar; [2009]
    Nyckelord :Branding; I- branding; Internet Marketing; Internet;

    Sammanfattning : Title: To build and transport brands to the Internet – A qualitative case study of Getinge Infection Control and von Braun Sports Cars. Seminar date: 2009-06-09. Course/ subject: FÖ6016, Degree Project Undergraduate level, 15 University Credits Points (ECTS). Authors: Kristoffer Eriksson and Erik Kaplar. LÄS MER

  2. 22. AppleTM 1 - 0 Allsvenskan : En uppsats om varumärken och fotboll i en föränderlig värld

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Andreas Fabbeke; Johan Norin; [2009]
    Nyckelord :Brand; Branding; Marketing; Communication; Service Management; Segmentation; Relations; Football; Soccer; Varumärke; Fotboll; Varumärkesbyggande; Marknadsföring; Service Management; Sport; Relationer och sponsorer; Marknadskommunikation; Kommunikation; Segmentering och målgrupp; Image och identitet;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyse and understand how branding can take place in a football organisation. Football clubs have for a long time been seen as non-profit organisations but since money have become a main factor also in football these days the organisations are more or less turning in to commercial businesses. LÄS MER

  3. 23. Exponering av trägolv och lister i butik och på mässor : en jämförande studie mellan sport- och bygghandeln

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Fredrik Persson; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; GDS; trägolv;

    Sammanfattning : The business cycle of the wood flooring branch is currently high however that situation may not be sustainable. In a possible future weaker business climate, the importance of marketing becomes accentuated for firms that aim to maintain their sales levels. LÄS MER