Sökning: "strategi utformning"
Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden strategi utformning.
1. Den tredje pedagogen : En studie om utformningen av tillgängliga pedagogiska lärmiljöer i förskolan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med vår kvalitativa studie är att undersöka några förskollärares resonemang kring arbetet med lärmiljöers utformning, samt studera lärmiljöer ur ett tillgänglighetsperspektiv. Genom semi-strukturerade intervjuer med verksamma pedagoger och observationer på deras respektive avdelningar kunde datamaterial samlas in. LÄS MER
2. Hur väl fungerar digitala verktyg på gymnasiets yrkesprogram?
L3-uppsats, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteternaSammanfattning : Syftet med den här undersökningen var att utveckla en förståelse för hur väl digitala lärresurser fungerar för elever på gymnasiets yrkesprogram. Enligt begreppet ”Digital Natives” skulle eleverna inte uppleva några problem alls, vilket visade sig inte vara fallet. LÄS MER
3. Betong: Effekter av FysiskPlanering : Den Fysiska Planeringens Påverkan på MänniskorsBeteende: En fallstudie av Vallastaden
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Utmaningar som ökad stillasittande, ohälsa och klimatförändringar kräver nya strategier. Vallastaden i Linköping exemplifieras som ett projekt som använt innovativa strategier för att möta globala utmaningar. LÄS MER
4. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER
5. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER