Sökning: "taste test"

Visar resultat 11 - 15 av 82 uppsatser innehållade orden taste test.

  1. 11. A sensory evaluation of swidden rye (Secale cereale) – how the taste of history and geographical location can play part in a sustainable food production

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Amanda Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Development; Sensory science; Landrace; Terroir; Food system; Consumer science;

    Sammanfattning : Due to their resilience, durability, and broad genetic variations, increasing the production and consumption of landrace cereals has been highlighted as a solution to handle increasing environmental variability resulting from climate change. However, the consumption of landrace cereals remains low due to limited production and purchase availability for consumers. LÄS MER

  2. 12. Är det insidan som räknas? Konsumenters smakupplevelse och beslutsfattande vid konsumtion av vanligt och sockerfritt godis

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Vendela Reifeldt; Emelie Svensson; [2022]
    Nyckelord :Sugar free; Candy; Hedonic food; Indulge; Labeling;

    Sammanfattning : The market for sugar free alternatives is growing and the amount of sugar free candy available is increasing. Sugar free candy is not only tasty, but it also fills a function in counteracting today's overconsumption of sugar. LÄS MER

  3. 13. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Carlsson; Isabella Sahlgaard; [2022]
    Nyckelord :Sensory marketing; Fashion industry; Consumer experience; Physical stores; Sinnesmarknadsföring; Modebranschen; Konsumentupplevelser; Fysiska butiker;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER

  4. 14. Optiskt stimuli som medel för förändrad smakupplevelse : Hur en förändrad spektralfördelning påverkar upplevelsen av smak

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Johan Röklander; Kharin Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :Ljus; smak; ljusdesign; ljusstrålning; smakupplevelse; belysning; sinnesintryck; färgtemperatur; spektralfördelning; choklad;

    Sammanfattning : Previous research has looked at how colors of food as well as porcelain or room colors affect the taste experience. Since colors cannot be experienced without light, it is important to find out whether even changed light can affect in a similar way as different surface colors. This has been studied through a taste test of chocolate. LÄS MER

  5. 15. Wild boar (Sus scrofa) meat quality : a study of the homogeneity of wild boar meat quality

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Maja Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Wild boar; Sus scrofa; meat quality; diet; lipid composition; Sweden; pork;

    Sammanfattning : The food industry is constantly adapting and is to a large extent shaped by the desires of its consumers. Consumer food desires are dictated by a variety of reasons such as nutrition or taste. LÄS MER