Sökning: "teaching gender"

Visar resultat 16 - 20 av 508 uppsatser innehållade orden teaching gender.

  1. 16. Subject-Verb Agreement Errors in Swedish 9th and 11th Grade Students’ English Written Production

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maiko Tsukanaka; [2023]
    Nyckelord :Second Language Acquisition SLA ; Swedish Learner English Corpus SLEC ; Swedish-speaking learners of English; Error analysis; Subject-verb agreement; Transfer; Overgeneralization;

    Sammanfattning : This study aims to investigate possible factors contributing to subject-verb agreement errors in Swedish junior and senior high school students' English written production. The sample data is collected from the Swedish Learner English Corpus (SLEC), which comprises student texts produced in a classroom setting. LÄS MER

  2. 17. Mi ansiedad aumenta cuando los demás me escuchan : Un estudio acerca de la ansiedad lingüística en la escuela secundaria sueca en español como lengua extranjera

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Rasmus Båverud; [2023]
    Nyckelord :Foreign Language Anxiety; motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; ELE; foreign language; second language; L2.; Ansiedad lingüística en una lengua extranjera; motivación; motivación intrínseca; motivación extrínseca; ELE; lengua extranjera; segunda lengua; L2.;

    Sammanfattning : Este estudio se centra en la ansiedad lingüística y sus efectos en la asignatura de lenguas modernas, más exactamente, en la enseñanza del español a nivel secundario. El propósito es averiguar de qué manera la ansiedad lingüística afecta a los estudiantes, su motivación y relaciones en el aula, con otros estudiantes y con sus profesores. LÄS MER

  3. 18. VEM FÅR SYNAS? : En ikonografisk visuell analys av läroböcker inom samhällskunskap för yrkesprogram på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Denzel Maarman; [2023]
    Nyckelord :Qualitative analysis; intersectionality; representation theory; identity theory; iconographic analysis; text analysis; diversity; age; gender; ethnicity; motivation;

    Sammanfattning : Textbooks are one of the most common educational materials used at Swedish upper secondary schools. Diversity and inclusion have become increasingly important topics in Swedish society, and it is important to ensure that they are reflected in learning materials such as textbooks. LÄS MER

  4. 19. Hur framställs kvinnor i text i historieläromedel för högstadiet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Jönsson Steen; Bojana Krsoska; [2023]
    Nyckelord :Gender; historiography; history use; identity creation; textbooks; content analysis; Genus; historieskrivning; historiebruk; identitetsskapande; läromedel; innehållsanalys.;

    Sammanfattning : The portrayal of women in history textbooks is a problem area that will always have a major impact on girls and their identity. The purpose of this study is to find out how women are portrayed in history textbooks for upper secondary school. LÄS MER

  5. 20. Sexualitet, samtycke och religioner : Didaktiska förändringar efter Skolverkets revidering av Sexualitet, samtycke och relationer i undervisningen

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Elias Nordkvist; [2023]
    Nyckelord :Sexualitet samtycke och relationer; religionslärare; sexualitet; religion; skolverket;

    Sammanfattning : Background: In 2022 the Swedish National Agency for Education revised their sex education curriculum. The revised course, now called ”Sexualitet, samtycke och relationer” (SSR), aims to highlight the importance of consent and further include aspects such as honour-related violence alongside the traditional course content. LÄS MER