Sökning: "the employer brand mix"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden the employer brand mix.

  1. 1. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joussef Elias; Robin Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mix; recruiting; Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mixen; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  3. 3. Employer branding-konceptet i små företag : Bära eller brista?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Cecilia Nagy; Beatrice Westlund; [2016]
    Nyckelord :employer branding; små företag; the employer brand mix; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I dagens samhälle konkurrerar företag inte längre enbart om kunder, utan konkurrensen har allt mer kommit att handla om arbetskraft. Företag har insett att humankapitalet är en stor framgångsfaktor och kan leda till konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 4. SOM ATT SOLA SIG PÅ EN DANSBANA - En jämförande studie av offentlig sektors employer branding kopplat till direktörsrekrytering och externt rykte

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Cecilia Eriksson; Moa Mattsson; [2015-11-17]
    Nyckelord :Offentlig sektor; Employer branding; Fallskärmsavtal;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur HR-praktiker i offentlig sektor behandlar den paradox de kan ställas inför, där det å ena sidan innebär att attrahera tjänstemän med höga fallskärmsavtal, vilka är finansierade utav skattepengar. Samtidigt arbetar HR-praktiker å andra sidan för ett attraktivt varumärke mot övriga medborgare, vilket kan påverkas negativt av bevakning från media rörande fallskärmsavtalen. LÄS MER

  5. 5. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hannan Mohammed Serag; [2014]
    Nyckelord :Employer Brand; arbetsgivarvarumärke; image; organisationskultur;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER