Sökning: "tourism travel patterns"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden tourism travel patterns.

  1. 11. Understanding Pop-culture Tourism : Analysis of incentives for travel behaviour and participation of pop-culture tourism products.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anton Eklind; Richard Jake Gracia Tjong; [2016]
    Nyckelord :Popular Culture; pop-culture; film tourism; literature tourism; t.v tourism; video game tourism; comic book tourism; behaviour; incentive; habitus; capital;

    Sammanfattning : This study aims to explain the incentives and travel patterns for people who have consumed popculture tourism. Pop-culture refers to popular products such as video-games, comic-books, literature, film and t.v-shows. LÄS MER

  2. 12. Svenskars smartmobilanvändning före, under och efter resa.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Peter Mattsson; Nikola Kocev; [2015]
    Nyckelord :smartphone; tourism; maps; roaming; smartmobil; turism; kartor; roaming;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att visa hur Sveriges befolkning använder sig av smartmobiler i kombination med resa. Detta område valdes att studera då vi som studerar turismvetenskap på universitetsnivå ansåg det vara väldigt relevant med tanke på att informationsflöden inom turism blivit allt mer digitaliserade. LÄS MER

  3. 13. Längtar du också till Fairadise : En studie om att ta emot och tolka en social marketing kampanj om hållbar turism

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Caroline Rådestad; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhetskommunikation; Kommunikationskampanjer; Social marketing; Reception; Hållbar turism; Fokusgrupper;

    Sammanfattning : The basis for this study is the question of what happens at the point of impact between receiver and message in the case of a social marketing campaign on Facebook promoting sustainable travel. Hence the aim of this study is to analyse the reception of the social marketing campaign Fairadise in a sample of 19 individuals. LÄS MER

  4. 14. Ansvarsfull turism : Svenska researrangörers arbete med ansvarsfull turism

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Bergelin Johanna; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Because of the increasing numbers of international tourist arrivals each year it is essential that tourist operators are aware of the impacts that tourism generate. Tourism affects the world in an environmental, social and economic way, positive but also in a negative way. LÄS MER

  5. 15. Understanding the Travel Behavior of Generation Y

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för turismvetenskap och geografi

    Författare :Jenni Maria Raunio; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT This paper studies the travel patterns and motivations of Generation Y members living in Sweden and in Finland. The research is made from Generation Y members’ point of view. Earlier studies have discussed Generation Y’s travel behavior, but no research was found studying the differences between the age groups inside the Generation Y. LÄS MER