Sökning: "transforming the education"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden transforming the education.
11. Sustainability Integration and Strengthening in Organisations - Exploring and Proposing Change Drivers Using Examples from Food-Producing Companies
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The impact of the current food system on the climate crisis challenges its actors to takeactions towards sustainability. The increasing pressure in transforming the food system requires changes at the organisational level, which sparks research interest in understanding what factors influence the integration and strengthening of sustainability in food-producing companies. LÄS MER
12. Can Art in Sustainability Education Challenge Marginalisation? Conversations with Youths and Practitioners in a European Context.
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/HumanekologiSammanfattning : Marginalisation is present in youth education for sustainability. Reducing marginalisation in youth education for sustainability is crucial in the field of human ecology since it strives to understand environmental and social justice. LÄS MER
13. Who will save the world if the profit is too low? : A single case study on a Swedish business school, investigating their work toward responsible management education
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Business schools are one of society’s most influential institutions as they contribute to transforming and influencing the way the business world works. Hence, business schools bear responsibility for the creation of future, socially aware, graduates. LÄS MER
14. Coronapandemin och förskolan : En kvalitativ studie av förskollärares uppfattningar om möjligheter och begränsningar för att uppnå en pedagogisk verksamhet av kvalitet under coronapandemin
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The objective of my study is to contribute with knowledge of how the Coronavirus pandemics may have bestowed restrictions, or alternatively, possibilities for the learning, development, and well-being of the children in the selected preschool unit which this study targets. In it, I identify how the teachers in this preschool unit interpret and approach the frame factors that are determined outside the teaching processes and how those frames are perceived as opportunities or limitations for the preschool quality in terms of attained goals as set out in national preschool educational curriculum – both before and during the pandemics. LÄS MER
15. Framgångsrik statistikundervisning med Excel : En kvantitativ enkätundersökning om matematiklärares vanor och erfarenheter av att använda Excel som ersättande, förstärkande och transformerande verktyg i statistikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna kvantitativa enkätundersökning avser att kartlägga matematiklärares vanor och erfarenheter av att använda Excel i den gymnasiala statistikundervisningen. Studien tar sin grund i Hughes, Thomas och Scharbers teoretiska ramverk The RAT Framework som beskriver hur digitala verktyg kan användas i undervisningen med en ersättande, förstärkande och transformerande funktion. LÄS MER