Sökning: "transforming the education"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden transforming the education.

  1. 11. Sustainability Integration and Strengthening in Organisations - Exploring and Proposing Change Drivers Using Examples from Food-Producing Companies

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Julia Breidenstein; [2022]
    Nyckelord :sustainability; corporate sustainability; food system; sustainability integration; organisational change; change drivers;

    Sammanfattning : The impact of the current food system on the climate crisis challenges its actors to takeactions towards sustainability. The increasing pressure in transforming the food system requires changes at the organisational level, which sparks research interest in understanding what factors influence the integration and strengthening of sustainability in food-producing companies. LÄS MER

  2. 12. Can Art in Sustainability Education Challenge Marginalisation? Conversations with Youths and Practitioners in a European Context.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Johanna Paschen; [2022]
    Nyckelord :Art; Youth; Sustainability Education; EcoJustice Education; Dominant Western Industrial Culture; Marginalisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Marginalisation is present in youth education for sustainability. Reducing marginalisation in youth education for sustainability is crucial in the field of human ecology since it strives to understand environmental and social justice. LÄS MER

  3. 13. Who will save the world if the profit is too low? : A single case study on a Swedish business school, investigating their work toward responsible management education

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jesper Johansson Cimen; Lisa Lithagen; [2022]
    Nyckelord :Business Schools; Responsibility; Sustainability; Responsible Management Education; PRME; Triple Bottom Line;

    Sammanfattning : Background: Business schools are one of society’s most influential institutions as they contribute to transforming and influencing the way the business world works. Hence, business schools bear responsibility for the creation of future, socially aware, graduates. LÄS MER

  4. 14. Coronapandemin och förskolan : En kvalitativ studie av förskollärares uppfattningar om möjligheter och begränsningar för att uppnå en pedagogisk verksamhet av kvalitet under coronapandemin

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ana Cristina Pires Hagman; [2021]
    Nyckelord :Quality; pedagogy; children; development; teacher; frame factors; Coronavirus pandemic;

    Sammanfattning : The objective of my study is to contribute with knowledge of how the Coronavirus pandemics may have bestowed restrictions, or alternatively, possibilities for the learning, development, and well-being of the children in the selected preschool unit which this study targets. In it, I identify how the teachers in this preschool unit interpret and approach the frame factors that are determined outside the teaching processes and how those frames are perceived as opportunities or limitations for the preschool quality in terms of attained goals as set out in national preschool educational curriculum – both before and during the pandemics. LÄS MER

  5. 15. Framgångsrik statistikundervisning med Excel : En kvantitativ enkätundersökning om matematiklärares vanor och erfarenheter av att använda Excel som ersättande, förstärkande och transformerande verktyg i statistikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fred Fordell; Malin Torstensson; [2021]
    Nyckelord :Excel; kalkylprogram; statistikundervisning; lärarvanor; ersättning; förstärkning; transformering;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa enkätundersökning avser att kartlägga matematiklärares vanor och erfarenheter av att använda Excel i den gymnasiala statistikundervisningen. Studien tar sin grund i Hughes, Thomas och Scharbers teoretiska ramverk The RAT Framework som beskriver hur digitala verktyg kan användas i undervisningen med en ersättande, förstärkande och transformerande funktion. LÄS MER