Sökning: "value and risk perceptions"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden value and risk perceptions.

  1. 1. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  2. 2. The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camille Buob; Sebastian Franzén; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories Date of the Seminar: 2nd June 2023 Course: BUSN39 – Degree in Global Marketing – Master Lever Authors: Camille Buob and Sebastian Franzén Supervisor: Burak Tunca Keywords: Product Category, Brand Type, Private Labels, National Brands, Consumer Perceptions Thesis Purpose: The aims of the thesis were (1) to investigate the effect of product categories on the perceptions of relative price, quality, risk, and value and (2) to test a moderation effect of brand types (Private Label or National Brand) on the relationships between the product category and the different perceptions. Methodology: A study was conducted with four different products that were representative of two different product categories - food and household, and within each product category different types of brands were selected - private label and national brand. LÄS MER

  3. 3. Consumer Perceptions of Circular Practices in the Textile Sector and the Relation to Consumption Behaviour : Practical Implications for Stakeholders in the Textile Industry

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elina Lewe; [2023]
    Nyckelord :Textile industry; circular economy; circular practices; consumption behaviour; value and risk perceptions;

    Sammanfattning : The textile industry has a substantial negative impact on the environment. In order to decrease the environmental impact, the industry needs to transition to a more sustainable and circular system. LÄS MER

  4. 4. Diving deep into the “E” of ESG – exploring the financial landscape of container shipping companies.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience Centre

    Författare :Jill Nitin Raval; [2023]
    Nyckelord :Shipping; stewardship; sustainable finance; sustainability-linked loans; ESG; Anthropocene risks; Ocean Economy;

    Sammanfattning : The ocean economy is growing unprecedentedly, and container shipping is one of the key sectors at the heart of this growth. Shipping companies are among the largest ocean-based companies, and while they are committed to reducing their emissions, the sector remains plagued with many sustainability challenges. LÄS MER

  5. 5. Revisorns roll i familjeföretag : en studie ur familjeföretagens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Holmstrand; Klara Kälström; Maja Johansson; [2023]
    Nyckelord :Audit; family business; auditor s role; agency theory; stewardship theory; Revision; familjeföretag; revisorns roll; agentteorin; stewardshipteorin;

    Sammanfattning : Familjeföretag är en av de vanligaste företagskonstellationerna i Sverige och kan ställas inför unika utmaningar. Att vara ett familjeföretag innebär att det i många fall finns komplexa familjerelationer i företaget och att det kan vara svårt att skilja på privat- och arbetsliv. LÄS MER