Sökning: "återköp flexibilitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden återköp flexibilitet.

  1. 1. Flygresenärers attityder till relationsmarknadsföring. : En kvantitativ studie som beskriver relationsbyggande aktiviteters relevans för flygresenären och som förklarar om flygresenärer tenderar att vara relationsinriktade.

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anton Andersson; Johnny Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Relationer; relationsmarknadsföring; relationsbyggande aktiviteter; interaktion; relations- eller transaktionsinriktade flygresenärer; flygresenärers attityder.;

    Sammanfattning : Det råder hård konkurrens i flygbranschen på dagens marknad och det har blivit svårare att rekrytera nya kunder och således blivit allt viktigare för flygbolag att behålla existerande kunder. En effektiv relationshantering syftar till att skapa långsiktiga kundrelationer samt stimulera återköp och relationsmarknadsföring bör enligt majoriteten av marknadsföringsforskningen eftersträvas av företag. LÄS MER

  2. 2. Återköp! : En studie om varför svenska börsnoterade företag genomför återköp av egna aktier.

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linus Karlsson; Lars Stenbom; [2007]
    Nyckelord :återköp; motiv; återköpsmetoder; lagar; utdelning;

    Sammanfattning : I Sverige har ett förbud mot återköp av aktier funnits sedan 1895 och avsikten med detta var att skydda företagets borgenärer. Under 1990-talet rådde en återköpshysteri i Europa, men Sverige valde länge att stå utanför. LÄS MER

  3. 3. Återköp av aktier : Effekter på aktiekursen hos företag som återköper aktier

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linus Delin Brindner; Annika Olin; [2005]
    Nyckelord :Återköp av aktier;

    Sammanfattning : Den 10 mars år 2000 blev det i Sverigen tillåtet för noterade publika aktiebolag att förvärva och överlåta egna aktier. Ett starkt motiv för att tillåta återköp av aktier var enligt lagstiftarna att företagen skulle få möjlighet att dela ut vinstmedel till aktieägarna och att de skulle få en ökad flexibilitet att skapa en bättre kapitalstruktur. LÄS MER