Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förskollärares och barns uppfattningar om den matematiska lärmiljön inomhus : En jämförande studie mellan tre förskolor med olika inriktningar

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Carolin Lindström; Catharina Falkenström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie grundar sig utifrån en jämförelse av tre förskolor med olika pedagogiska inriktningar, dessa inriktningar är förskolepedagogik, Montessoripedagogik och Reggio Emilia pedagogik. Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares förhållningssätt till barns möjligheter till att agera medkonstruktör och aktör i de egna lärprocesserna i deras matematiska lärmiljö. LÄS MER

  2. 2. Den mångfacetterade rollen : En studie om pedagogers uppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jenny Milton; Anna Bergenholtz; Carolin Lindström; [2008]
    Nyckelord :förskola; fri lek; pedagogens roll; deltagande; miljö;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogers uppfattningar om den fria leken i förskolan. Vi vill veta hur begreppet fri lek definieras av pedagogerna, vilken uppfattning pedagogerna har om sin roll och sitt deltagande i barns fria lek samt hur de resonerar kring vad som kan påverka den fria leken. LÄS MER